Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 06T:

Wagony typu 06T wyprodukowane zostały w latach 2006-2007 przez czeskie zakłady SKODA Transportation s.r.o. dla włoskiego przewoźnika FdS (Ferrovie della Sardegna) do obsługi ruchu pasażerskiego miasta Cagliari (na Sardynii).




We wrześniu 2006 roku pierwszy wagon tej serii (numer CA01) został zaprezentowany na międzynarodowych Targach "InnoTrans" w Berlinie.

  Wagon 06T na targach InnoTrans 2006


FdS Cagliari zamówiło początkowo u czeskiego producenta 6 wagonów tej serii jednak ostatecznie powiększono zamówienie do 9 sztuk. Wszystkie pojazdy są już eksploatowane w ruchu liniowym.

  Tabliczka znamionowa

  Logo SKODA


Czeskie wagony to pojazdy pięcioczłonowe o długości 29490mm przystosowane do jazdy po torze wąskim o szerokości 950mm zasilane napięciem 750V prądu stałego pobieranym za pośrednictwem połówkowego odbieraka prądu z napowietrznej sieci jezdnej.
Odbierak prądu typu EPDE 01-2600, czeskiej firmy Lekov zamontowany jest na dachu trzeciego członu

  Odbierak prądu LEKOV


Omawiane pojazdy przystosowane są do jazdy dwukierunkowej. Posiadają dwie kompletne kabiny sterownicze, znajdujące się na końcach członów skrajnych oraz drzwi pasażerskie po obydwu stronach pudła tramwaju.

  Ściana z drzwiami do kabiny

  Pulpit sterowniczy

  Nastawnik jazdy

  Kratki nawiewowe klimatyzatora kabiny



Nadwozie pojazdu oparte jest na trzech wózkach z podwójnym usprężynowaniem. Wózki napędowe zlokalizowane są pod członami skrajnymi i każdy z nich wyposażony jest w dwa kompletne zespoły napędowe: silnik trakcyjny SKODA o mocy 115kW, przekładnia napędowa i zestaw kołowy.
Wózek toczny z osiami wykorbionymi znajduje się pod członem trzecim i wyposażony jest jedynie w elementy układu hamulcowego.


Wnętrze tramwaju 06T jest jednoprzestrzenne. Człony połączone są ze sobą przegubowo, a przestrzenie łączeniowe osłonięte zostały harmoniami. Ciągłość podłogi zapewniają pomosty obrotowe.

  Harmonia przegubu międzyczłonowego

  Osłona przegubu od środka


Wagon posiada podłogę w 65% obniżoną do wysokości 350 mm ponad główkę szyny. Wysoka podłoga znajduje się na całej długości członów skrajnych (wznios spowodowany jest wózkami napędowymi).
Tramwaj 06T może pomieścić łącznie 279 pasażerów.

  Wnętrze pasażerskie


Wnętrze jest w pełni klimatyzowane, jednak pomimo tego w oknach bocznych producent zamontował przesuwne kwatery.

Jak wspomniałem wcześniej omawiany pojazd przystosowany jest do jazdy dwukierunkowej w związku z czym posiada drzwi pasażerskie po obydwu stronach pudła. W członach 2 i 4 zastosowano drzwi dwuskrzydłowe odskoczno-przesuwne, po dwie sztuki na stronę w każdym z nich.
W członach skrajnych znajdują się jednoskrzydłowe drzwi pasażerskie. Mieszczą się one tuż za kabiną tylko po prawej stronie pudła, patrząc dla danego kierunku jazdy. Oprócz obsługi pasażerów służą one motorniczemu.
Wszystkie drzwi przystosowane są do indywidualnego otwierania przez pasażerów za pośrednictwem przycisków.

  Drzwi dwuskrzydłowe

  Drzwi jednoskrzydłowe przy kabinie


W pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych zamontowana jest automatycznie wysuwana rampa wjazdowa dla osób na wózkach inwalidzkich.

  Rampa wjazdowa wysunięta



Czeskie tramwaje wyposażone są w audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring wnętrza pojazdu z podglądem w kabinach motorniczego.

  Wyświetlacz elektroniczny czołowy

  Ekran monitoringu na pulpicie




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl