Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrt

Wagon typu 06T:

Wagony typu 06T wyprodukowane zostay w latach 2006-2007 przez czeskie zakady SKODA Transportation s.r.o. dla woskiego przewonika FdS (Ferrovie della Sardegna) do obsugi ruchu pasaerskiego miasta Cagliari (na Sardynii).




We wrzeniu 2006 roku pierwszy wagon tej serii (numer CA01) zosta zaprezentowany na midzynarodowych Targach "InnoTrans" w Berlinie.

  Wagon 06T na targach InnoTrans 2006


FdS Cagliari zamwio pocztkowo u czeskiego producenta 6 wagonw tej serii jednak ostatecznie powikszono zamwienie do 9 sztuk. Wszystkie pojazdy s ju eksploatowane w ruchu liniowym.

  Tabliczka znamionowa

  Logo SKODA


Czeskie wagony to pojazdy picioczonowe o dugoci 29490mm przystosowane do jazdy po torze wskim o szerokoci 950mm zasilane napiciem 750V prdu staego pobieranym za porednictwem powkowego odbieraka prdu z napowietrznej sieci jezdnej.
Odbierak prdu typu EPDE 01-2600, czeskiej firmy Lekov zamontowany jest na dachu trzeciego czonu

  Odbierak prdu LEKOV


Omawiane pojazdy przystosowane s do jazdy dwukierunkowej. Posiadaj dwie kompletne kabiny sterownicze, znajdujce si na kocach czonw skrajnych oraz drzwi pasaerskie po obydwu stronach puda tramwaju.

  ciana z drzwiami do kabiny

  Pulpit sterowniczy

  Nastawnik jazdy

  Kratki nawiewowe klimatyzatora kabiny



Nadwozie pojazdu oparte jest na trzech wzkach z podwjnym usprynowaniem. Wzki napdowe zlokalizowane s pod czonami skrajnymi i kady z nich wyposaony jest w dwa kompletne zespoy napdowe: silnik trakcyjny SKODA o mocy 115kW, przekadnia napdowa i zestaw koowy.
Wzek toczny z osiami wykorbionymi znajduje si pod czonem trzecim i wyposaony jest jedynie w elementy ukadu hamulcowego.


Wntrze tramwaju 06T jest jednoprzestrzenne. Czony poczone s ze sob przegubowo, a przestrzenie czeniowe osonite zostay harmoniami. Cigo podogi zapewniaj pomosty obrotowe.

  Harmonia przegubu midzyczonowego

  Osona przegubu od rodka


Wagon posiada podog w 65% obnion do wysokoci 350 mm ponad gwk szyny. Wysoka podoga znajduje si na caej dugoci czonw skrajnych (wznios spowodowany jest wzkami napdowymi).
Tramwaj 06T moe pomieci cznie 279 pasaerw.

  Wntrze pasaerskie


Wntrze jest w peni klimatyzowane, jednak pomimo tego w oknach bocznych producent zamontowa przesuwne kwatery.

Jak wspomniaem wczeniej omawiany pojazd przystosowany jest do jazdy dwukierunkowej w zwizku z czym posiada drzwi pasaerskie po obydwu stronach puda. W czonach 2 i 4 zastosowano drzwi dwuskrzydowe odskoczno-przesuwne, po dwie sztuki na stron w kadym z nich.
W czonach skrajnych znajduj si jednoskrzydowe drzwi pasaerskie. Mieszcz si one tu za kabin tylko po prawej stronie puda, patrzc dla danego kierunku jazdy. Oprcz obsugi pasaerw su one motorniczemu.
Wszystkie drzwi przystosowane s do indywidualnego otwierania przez pasaerw za porednictwem przyciskw.

  Drzwi dwuskrzydowe

  Drzwi jednoskrzydowe przy kabinie


W pierwszych drzwiach dwuskrzydowych zamontowana jest automatycznie wysuwana rampa wjazdowa dla osb na wzkach inwalidzkich.

  Rampa wjazdowa wysunita



Czeskie tramwaje wyposaone s w audiowizualny system informacji pasaerskiej oraz monitoring wntrza pojazdu z podgldem w kabinach motorniczego.

  Wywietlacz elektroniczny czoowy

  Ekran monitoringu na pulpicie




Do pocztku strony



Powrt





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl