Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 105N2k/2000:

Wnętrze pasażerskie, drzwi i kabina motorniczego:

1) Wnętrze pasażerskie:
Wagony serii 105N2k to jednoprzestrzenne tramwaje wysokopodłogowe. Poziom podłogi przebiega na wysokości 890 mm ponad główką szyny na całej długości pojazdu. Podłoga wyłożona jest wykładziną antypoślizgową.


Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie wagonu sterowniczego



Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie wagonu sterowniczego



Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie - czoło doczepy



W wagonach zastosowano siedzenia z miękkim wyłożeniem firmy TAPS usytuowane pojedynczo wzdłuż ścian bocznych przodem do kierunku jazdy. Łącznie zamontowane są 22 siedzenia.


Kliknij aby powiększyć   Siedzenia pasażerskie



Pojemność pasażerska wagonu sterowniczego wynosi 123 osoby natomiast doczepy w związku z brakiem kabiny 132 osoby.


Oświetlenie części pasażerskiej jest jarzeniowe. Oprawy ze świetlówkami przymocowane są w dwóch rzędach do sufitu. Ogrzewanie natomiast realizowane jest przez elektryczne wysokiego napięcia grzejniki analogiczne do tych stosowanych w typowych wagonach serii 105N (wentylatory przetwornicy wspomagają ogrzewanie).
Wentylację zapewniają klapy dachowe (4 w wagonie sterowniczy, 5 w doczepie) oraz uchylne lufciki w oknach bocznych.


Kliknij aby powiększyć   Oprawy oświetleniowe i lufciki w oknach



Kliknij aby powiększyć   Grzejnik elektryczny



Warszawskie wagony serii 2000 wyposażone są w system informacji pasażerskiej składający się z:
- elektronicznych, pikselowych tablic trasowych zewnętrznych (przód i bok - numer, nazwa końcówki; tył: numer),
- czerwonodiodowych wyświetlaczy wewnętrznych (jeden na wagon),
- wyświetlaczy przystankowych (jeden w każdym wagonie zintegrowany z boczną tablicą zewnętrzną),
- systemu nagłośnienia z automatycznym zapowiadaniem przystanków.


Kliknij aby powiększyć   Wyświetlacz trasowy wewnętrzny (Buse)



Kliknij aby powiększyć   Wyświetlacz przystankowy (Buse)



Kliknij tutaj i posłuchaj zapowiedzi przystanku w wagonie 105N2k/2000




2) Drzwi pasażerskie:
Wagony serii 105N2k wyposażone są w troje drzwi pasażerskich. Wszystkie drzwi są dwupłatowe, odskoczno uchylne z napędami marki IFE.
W wagonie sterowniczym, motorniczy posiada indywidualne wejście do kabiny poprzez odgrodzenie kabiny ścianką dochodzącą do osi drzwi. W związku z tym lewe skrzydło jest automatycznie otwierane dla pasażerów, a z prawego skrzydła (otwieranego ręcznie) korzysta prowadzący pojazd.


Kliknij aby powiększyć   Drzwi pierwsze (pasażerskie i do kabiny)



Kliknij aby powiększyć   Drzwi środkowe



Kliknij aby powiększyć   Drzwi tylne




Kliknij aby powiększyć   Schody w wejściu i poręcze dla osób starszych



Działanie drzwi odskokowo uchylnych polega na tym, że skrzydła drzwiowe zamocowane są do specjalnych ramion drzwiowych połączonych wspólną osią. Obracanie osi przez maszynę drzwiową powoduje odpowiednio otwieranie lub zamykanie drzwi. Podczas otwierania obracająca się oś ramion powoduje odepchnięcie skrzydła drzwiowego od framugi wejścia - drzwi odskakują i jednocześnie są przesuwane w bok, w płaszczyźnie równoległej do ściany wagonu.
Nad drzwiami znajdują się skrzynie z napędami realizującymi proces otwierania / zamykania. Do spodniej strony skrzyni zamontowane są lampy oświetlające wnętrze oraz lampa ostrzegająca przed zamknięciem drzwi zapalająca się razem z sygnałem dźwiękowym.


Kliknij aby powiększyć   Skrzynia napędu drzwiowego



Kliknij aby powiększyć   Elektryczny napęd IFE



Kliknij aby powiększyć   Oś i ramiona drzwi (dolne ramię służy jako uchwyt)



Drzwi posiadają system zabezpieczający pasażera przed przytrzaśnięciem przy zamykaniu lub odepchnięciem przy otwieraniu. Na skrzyni z napędeem znajduje się również od odblokowania napędu w celu ręcznego otwarcia drzwi na wypadek awarii / niebezpieczeństwa.
Wszystkie drzwi wyposażone są w przyciski do indywidualnego otwierania przez pasażerów.





3) Kabina i pulpit motorniczego:
W wagonach serii 105N2k/2000 kabiny wyposażone są wagony sterownicze (A).
Do jazdy manewrowej w tył wszystkie wagony wyposażone są w piloty, znajdujace się w tylnych szafach aparatowych. W wagonach doczepnych takie piloty znajdują się również w szafach przednich w celu prowadzenia jazdy manewrowej / awaryjnej w przód (zamiast kabiny).


Kliknij aby powiększyć   Tylna szafa aparatowa z pilotem do jazdy manewrowej



Kabina oddzielona jest od przedziału pasażerskiego szafą apratową i jednoskrzydłowymi drzwiami.


Kliknij aby powiększyć   Odgrodzenie kabiny od przedziału pasażerskiego



Podłoga w kabinie znajduje się na tym samym poziomie co przedziale pasażerskim.
Na dachu kabiny zamiast klapy wywietrznikowej zainstalowany jest agregat wentylacyjny marki Hagenuk przysłonięty laminatową osłoną, która spowodowała przypisanie tramwajom tej serii ksywki "bulwa" i "delfin".


Kliknij aby powiększyć   Atrapa osłaniająca agregat



Kliknij aby powiększyć   Szczelina poboru powietrza



Kliknij aby powiększyć   Kratki nawiewowe w suficie





Pulpit sterowniczy:


Kliknij aby powiększyć   Pulpit motorniczego - widok ogólny



Kliknij aby powiększyć   Nastawnik jazdy i nawrotnik



Kliknij aby powiększyć   Pulpit - część lewa



Kliknij aby powiększyć   Pulpit - część środkowa



Kliknij aby powiększyć   Pulpit - część środkowa i uchwyt



Kliknij aby powiększyć   Pulpit - część prawa






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl