Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 118N:

Wnętrze pasażerskie, kabina motorniczego, drzwi wejściowe:

Omawiany tramwaj przeznaczony jest do jazdy jednokierunkowej. Posiada jedną kabinę natomiast w tylnej szafie aparatowej obok dwóch ostatnich siedzeń pasażerskich znajduje się mały pulpit do prowadzenia jazdy manewrowej w tył.

Wagon posiada jednoprzestrzenne wnętrze. Przestrzenie międzyczłonowe osłonięte są przegubami harmonijkowymi, a ciągłość podłogi zapewniają półobrotowe pomosty.

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze tramwaju

Kliknij aby powiększyć   Przegub międzyczłonowy


118N posiada niską podłogę na około 67% długości - 300mm ponad główką szyny. Wysoka podłoga ma wznios 580mm ponad główkę szyny i znajduje się nad wózkami napędowymi w członach skrajnych.
Pomiędzy wysoką, a niską podłogą występuje jeden stopień.
W członie tocznym nad wózkami tocznymi niska podłoga ma lekkie wzniosy dochodzące do wysokości 440 mm ponad główkę szyny. Nie występują tam stopnie tylko łagodne pochylnie. Dodatkowo wagon posiada obniżoną podłogę do poziomu 300mm w wejściach.
Na poniższym schemacie można obejrzeć przebieg podłogi w tramwaju:


Poziomy podłogi w wagonie 118N


Łączna liczba pasażerów mogących podróżować w pojeździe wynosi 212 z czego 80 na miejscach siedzących. Pozostałe 132 miejsca przeznaczone są dla osób stojących przy założeniu zagęszczenia 5 osób / m2.
Siedzenia pasażerskie w większości usytuowane są w układzie 2+2. W kilku miejscach, co można zobaczyć na poniższym schemacie, siedzenia usytuowane są pojedynczo lub w układzie 1+1. W pierwszym członie na wprost 2 drzwi przewidziane zostało miejsce dla osób z wózkami.


Rozmieszczenie siedzeń w wagonie 118N


Oświetlenie przedziału pasażerskiego jest jarzeniowe. Ogrzewanie jest elektryczne i realizowane poprzez agregaty grzewcze zamontowane w ilości 14 sztuk pod siedzeniami. Wentylacja pojazdu jest wymuszona przez dachowe urządzenia wentylacyjno - grzewcze oraz duże przesuwne kwatery okien.


Kabina motorniczego oddzielona jest od przedziału pasażerskiego szafą aparatową oraz drzwiami, które zapewniają prowadzącemu pojazd ewakuację z kabiny bezpośrednio przez pierwsze drzwi pasażerskie.

Kliknij aby powiększyć   Kabina motorniczego

Kabina jest klimatyzowana za pośrednictwem dachowego agregatu. Zaprojektowano do niej nowoczesne stanowisko motorniczego.

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy

Kliknij aby powiększyć   Nastawnik jazdy z czuwakiem

Kliknij aby powiększyć   Mocowanie pulpitu i podnóżek




Pojazd w związku z przystosowaniem do jazdy służbowej jednokierunkowej posiada drzwi pasażerskie tylko z prawej strony pudła w ilości 5 sztuk. W wagonie zastosowano drzwi odskoczno-przesuwne sterowane automatycznie produkcji firmy BODE-RAWAG.
Pierwsze i ostatnie drzwi są jednoskrzydłowe o prześwicie wejścia 700mm. Pozostałe 3 drzwi są dwuskrzydłowe o prześwicie 1300mm.

Kliknij aby powiększyć   Drzwi jednoskrzydłowe

Kliknij aby powiększyć   Drzwi dwuskrzydłowe


Drzwi wyposażone są w przyciski do indywidualnego ich otwierania przez pasażerów. Pierwsze drzwi dwuskrzydłowe posiadają dodatkowo przycisk dla osób z wózkami,po którego wciśnięciu motorniczy jest informowaniu o żądaniu otwarcia platformy wjazdowej.

Kliknij aby powiększyć   Pochylnia wjazdowa


Elementami zabezpieczającymi w framugach drzwi są fotokomórki, które uniemożliwiają zamknięcia drzwi, gdy trwa wymiana pasażerów. Napędy drzwiowe mają również funkcję autorewersowania w przypadku ściśnięcia pasażera.



W związku z planowanym przeznaczeniem wagonu dla Tramwajów Warszawskich Sp. z o. o. pojazdy zostały wyposażone w kasowniki i system wizualnej informacji trasowej eksploatowanej w Warszawie. Również zewnętrzna malatura jest zgodna z barwami warszawskimi.

Kliknij aby powiększyć   Wyświetlacz przystankowy (ZTM Warszawa)


Oprócz powyższego wyświetlacza we wnętrzu zainstalowane są czerwono diodowe wyświetlacze trasowe. Z zewnątrz natomiast informację o trasie zapewniają wyświetlacze pikselowe zielone.

Kliknij aby powiększyć   Wyświetlacz boczny


Tramwaj 118N nie posada lusterek zewnętrznych. Na prawej ścianie pojazdu zainstalowane są w sumie 3 kamery (2 z przodu, 1 z tyłu), z których obraz wyświetlany jest na monitorze LCD w kabinie motorniczego.

Kliknij aby powiększyć   Kamera monitoringu zewnętrznego



Lokalizacja kamer





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl