Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 13N:

Wnętrze wagonu:

Do wnętrza wagonu serii 13N może się zmieścić 115 osób w tym 21 na miejscach siedzących.

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu



Sufit wagonu:
Sufit wyłożony jest laminowanymi płytami spilśnionymi. Do konstrukcji dachu przymocowane są skrzynie drzwiowe nad każdym z wejść drzwiowych.



Ogrzewanie wagonu:
Wagony serii 13N nie są wyposażone w ogrzewacze wnętrza. W ziemie ogrzewanie jest ralizowane przez kanały powietrzne doprowadzające powietrze ogrzane podczas chłodzenia rozrusznika bębnowego. W lecie natomiast przestawia się specjalna klapę w wyniku czego powietrze ze skrzyni rozrusznika nie jest prowadzone do wnętrza wagonu lecz na zewnątrz.
We wnętrzu wagonu w pasie przypodłogowym znajdują się kraty nawiewowe, przez które powietrze dostaje się z kanałów powietrznych do wnętrza wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Kraty nawiewowe ogrzewania



Oświetlenie wagonu:
W omawianym wagonie zastosowane zostało oświetlenie żarowe realizowane przez 15 lamp oświetleniowych podzielonych na 3 sekcje. Każda sekcja, w której skład wchodzi pięć żarówek połączonych ze sobą szeregowo, zasilana jest napięciem sieciowym. (Żarówki zasilane napięciem około 120V przy założeniu napięcia sieciowego o wartości dokładnie 600V)



Podłoga:
Podłoga w trzynastkach wyłożona jest fabrycznie gumowa wykładziną.
W podłodze natomiast się klapy inspekcyjne, które umożliwiają dotarcie do części aparatury znajdującej się w podwoziu (pod podłogą). Układ klap podłogowych przedstawia poniższy schemat:

 
Schemat rozmieszczenia klap inspekcyjnych w podłodze

Kliknij aby powiększyć    Klapa inspekcyjna rozrusznika i przetwornicy




Kasowniki biletów:
Omawiane w tym opisie wagony wyposażone są w nowoczesne kasowniki przyjmujące bilety tekturowe (30x65 mm) z paskiem magnetycznym oraz karty zbliżeniowe.
Kasowniki zasilane są napięciem 24V z przekształtnika tranzystorowego.


Kliknij aby powiększyć   Kasownik Ascom VPE 414


Kliknij aby powiększyć  Sterownik kasowników Ascom CPE 014



Bilety należy wkładać w szczelinę kasownika paskiem magnetycznym do dołu. Bilet zostanie automatycznie wciągnięty, i po skasowaniu, autoamtycznie zwrócony pasażerowi tą samą szczeliną. Nad paskiem magnetycznym biletu kasownik zapisuje informacje na temat okresu ważności biletu (data godzina, itp.) Nadrukowane dane są zależne od typu kasowanego biletu. Na biletach jednorazowych kasownik nadrukowuje takie informacje jak: data i godzina skasowania, numer brygady i nuemr linii. Na biletach czasowych umieszczane są: data i godzina ważności biletu oraz data skasowania.


Przykładowe wydruki kasownika na biletach ZTM


Karty należy zbliżać do wyznaczonego miejsca na ściance czołowej kasownika. Przyjęcie karty sygnalizowane jest krótkim sygnałem dźwiękowym.

Na wyświetlaczu kasownika ukazują się informacje dotyczące biletu / karty. W przypadku gdy bilet lub karta są nieważne, nieczytelne, uszkodzone, itp. na kasowniku zapala się lampka czerwona, rozbrzmiewa jeden długi sygnał, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat o problemie z biletem / kartą.
Gdy zbliża się termin ważtości biletu zapala się lampka zółta, rozbrzmiewają dwa krótkie sygnały, a na wyświetlaczu pojawia się napis "bliski termin".
Gdy kasowanie przebiega poprawnie zapala się lampka zielona, rozbrzmiewa jeden któtki sygnał, a na wyświetlaczu pojawia się napis "przyjemnej jazdy" (dla biletu jednorazowaego) lub informacja o ważności dla karty i biletów okresowych.





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl