Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 204WrAs:

Przestrzeń pasażerska wagonu:

Wagon 204WrAs może pomieścić analogicznie jak jego pierwowzór około 105 osób wtym 20 na miejscach siedzących. Wnętrze jest dość przestronne i jasne z powodu zamontowanych dużych okien na na wszystkich ścianach bocznych. W omawianym tramwaju zastosowane zostały wandaloodporne sedzenia pasażerskie kubełkowe z płóciennym wyścieleniem siedziska i oparcia.


Schemat wnętrza - rozmieszczenie siedzeń


Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu

Kliknij aby powiększyć    Widok na przestrzeń pasażerską z kabiny

Kliknij aby powiększyć    Siedzenia kubełkowe

Kliknij aby powiększyć    Stanowisko dla wózka


Szyby w oknach są klejone do konstrukcji pudła pojazdu. W 7 z 13 bocznych okien zamontowane są uchylne lufciki wentylacyjne. Ich rozmieszczenie przedstawia poniższy rysunek:


Rozmieszczenie lufcików

Kliknij aby powiększyć    Okna 204WrAs - szyby klejone

Kliknij aby powiększyć    Uchylny lufcik


Oprócz uchylnych lufcików przewietrzanie wagonu może być realizowane przez cztery dachowe klapy wywietrznikowe. W porównaniu z typowym wagonem 105Na w dwieścieczwórce jest o jedną kalpę mniej z powodu zainstalowania klimatyzatora w kabinie motorniczego.
W wagonie zamontowano oświetlenie jarzeniowe biegnące w dwóch liniach na długości wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Dachowa klapa wywietrznikowa

Kliknij aby powiększyć    Prawy rząd świetlówek


Schemat rozmieszczenia dachowych klap wentylacyjnych i oświetlenia



Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej zapewniają trzy nagrzewnice tramwajowe, zainstalowane pod siedzeniami i nadmuchujące ciepłe powietrze we wnętrzu tramwaju (ogrzewanie nawiewowe). Nagrzewnicezasilane są napięciem 600V z sieci trakcyjnej. Ogrzewanie załączane jest przez motorniczego za pośrednictwem przycisków na pulpicie i ma trzy stopnie mocy grzania.

Kliknij aby powiększyć    Nagrzewnica tramwajowa


Schemat rozmieszczenia nagrzewnic pod siedzeniami


W podzłodze wagonu znajduje się pięc klap inspekcyjnych służących do serwisowania podzespołów wagonu. Ich rozmieszczenie i funkcję przedstawia poniższy rysunek:


Klapy inspekcyjne w podłodze


Kliknij aby powiększyć    Klapy inspekcyjne (a) 2 wózka

Kliknij aby powiększyć    Klapa inspekcyjna przetwornicy (b)





Kasowniki i informacja trasowa:
Wagon 204WrAs wyposażony jest w trzy elektroniczne kasowniki produkcji PIXEL Bydgoszcz Sp. z o. o.. Przystosowane są do kasowania biletów papierowych formatu 35 x 69 mm. Bilet kasowany jest automatycznie po włożeniu go do szczeliny kasownika w postaci wydruku. Na obudowie kasownika ponad szczeliną do kasowania mieści się cyfrowy zegar.


Rozmieszczenie kasowników


Kliknij aby powiększyć    Kasownik



Znaczenie wydruku kasownika



Wewnątrz wagonu, tuż za ścianą oddzielającą kabinę od przedziału pasażerskiego, do sufitu przymocowany jest czerwono-diodowy wyświetlacz trasowy firmy BUSE. W wagonie drugim wyświetlacz ten jest przymocowany do sufitu również na początku pojazdu.

Kliknij aby powiększyć    Wyświetlacz diodowy wewnętrzny


Informację trasową zewnętrzną realizują w wagonie sterowniczym dwie tablice diodowe BUSE umożliwiające wyświetlenie numeru linii oraz nazwy końcówki trasy. Jeden wświetlacz zamontowany jest przedszybą czołową w kabinie motorniczego, drugi natomiast zainstalowany jest w 4 oknie licząc od czoła wagonu. Wagon sterujący nie posiada wyświetlacza przed tylną szybą, gdyż przewidziany jest do jazdy ukrotnionej (dwuwagonowej).

Kliknij aby powiększyć    Wyświetlacz kierunkowy przedni

Kliknij aby powiększyć    Wyświetlacz kierunkowy boczny


W wagonie doczepnym tablica diodowa umożliwiająca wyświetlenie numeru linnii nazwy końcówki jest tylko jedna i umieszczona jest w 4 oknie licząc odczoła wagonu. Przed tylną szybą zainstalowany jest natomiast wyświetlacz BUSE informujący o numerze linii.


Pracą kasowników i tablic informacyjnych steruje sterownik BUSE BS 100 zainstalowany na pulpicie motorniczego.

Kliknij aby powiększyć    Sterownik BUSE BS 100




Na tylnym pomoście wagonu znajduje się szafa aparatowa z tablicą bezpiecznikową baterii akumulatorów oraz regulatorami ich ładowania. W szafie tej znajdują się rónież odłączniki baterii akumulatorów wagonu sterującego i przyczepy.

Kliknij aby powiększyć    Tylna szafa aparatowa


Więcej informacji na temat baterii akumulatorów, ich ładowania i załączania jest w dziale "budowa wagonu".





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl