Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Zagraniczne zespoły trakcyjne:

ALSTOM Regio CITADIS:

  ALSTOM Regio CITADIS dla RBK Kassel


W listopadzie 2004 koncern ALSTOM Transport rozpoczął dostawę 10 hybrydowych oraz 18 dwusystemowych zespołów trakcyjnych Regio CITADIS dla miasta Kassel i regionu (Niemcy).
Omawiana w tym dziale hybrydowa wersja Regio CITADIS to pierwsza tego typu jednostka na świecie. Dzięki zastosowaniu dachowego odbieraka prądu oraz aparatury sterującej przystosowanej do napięć 600 i 750V DC pojazd może być eksploatowany na liniach tramwajowych. Zastosowanie napędu dieslowskiego z przekładnią elektryczną (silnik spalinowy i prądnica zasilająca elektryczne silniki trakcyjne) umożliwiło dodatkowo kursowanie jednostki na sieciach kolejowych z maksymalną prędkością 100 km/h (najwyższa osiągnięta na testach prędkość wyniosła 114km/h).
Pojazdy Regio CITADIS wywodzą się z rodziny tramwajów CITADIS, eksploatowanych w wielu miastach Europy w tym również Polski (Katowice, Gdańsk).

 Logo ALSTOM


Omawiany trzyczłonowy pojazd posiada podłogę obniżoną na 75% całkowitej powierzchni i przystosowany jest do jazdy dwukierunkowej.

Wersja dwusystemowa Regio CITADIS przystosowana jest do napięć 600V DC i 15 kV 16,7 Hz AC i nie jest wyposażona w napęd dieslowski. W Holandii natomiast można przejechać się jednostką serii Regio CITADIS przystosowaną do zasilania prądem stałym o napięciach 600V i 1500V.



    - Producent: ALSTOM Transport
    - Typ: Regio CITADIS
    - Lata produkcji: od 2004
    - Rodzaj: hybrydowy zespół trakcyjny
    - Układ osi: Bo'+2'2'+Bo
    - Szerokość toru: 1435 mm
    - Ilość członów: 3
    - Ilość silników trakcyjnych: 4
    - Rodzaj silników: asynchroniczne, trójfazowe, chłodzone powietrzem
    - Moc znamionowa: 4 x 150 kW
    - Ilość kabin: 2
    - Prędkość maksymalna: 100 km/h
    - Liczba miejsc siedzących: 92
    - Niska podłoga: 75%
    - Drzwi pasażerskie: odskoczno przesuwne z otwieraniem indywidualnym
    - Automatycznie wysuwane stopnie: tak
    - Długość: 36762 mm
    - Szerokość: 2650 mm
    - Wysokość bez odbieraka: 3800 mm
    - Rozstaw osi w wózkach: 1900 mm
    - Średnica kół (nowe / zużyte): 660 mm / 580 mm
    - Minimalny promień łuku toru: 22 m



  Dane techniczne na planszy (targi InnoTrans2006)



  Wnętrze pasażerskie - człon skrajny

  Wnętrze pasażerskie - człon środkowy

  Wnętrze - przegub międzyczłonowy

  Wspornik dla stojących

  Siedzenia składane

  Wyświetlacz wewnętrzny

  Drzwi pasażerskie

  Wysuwany stopień (platforma)

  Drzwi do kabiny

  Drzwi wewnętrzne do kabiny

  Pulpit sterowniczy (7 zdjęć)

  Nastawnik jazdy VOSSLOH KIEPE

  Regulowany podnóżek

  Fotel ISRI

  Składane siedzenie w kabinie

  Wyświetlacz trasowy czołowy

  Osłona sprzęgu (automatycznie podnoszona)

  Wlew paliwa

  Wózek toczny

  Hamulec tarczowy wózka tocznego

  Klapa wsypu piasku do piasecznicy








Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl