Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu E1:

Wnętrze wagonu:

E1 jest wagonem wysokopodłogowym z jednakowo wysoką podłogą na całęj długości. Składa się z dwóch członów połączonych przegubem.

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu (po modernizacji)



W miejscu przegubu między członem przednim i tylnym znajduje się pomost obrotowy utrzymujący ciągłość podłogi.

Kliknij aby powiększyć    Pomost obrotowy międzyczłonowy

Kliknij aby powiększyć    Przegub międzyczłonowy (od wnętrza)



Oświetlenie:
W wagonach fabrycznie było zastosowane oświetlenie jarzeniowe i żarowe. Lampy umieszczone są w rzędzie i biegną środkiem sufitu na długość wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Lampy oświetleniowe


Ogrzewanie:
Przy podłodze zainstalowane są grzejniki elektryczne do ogrzewania wnętrza wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Grzejniki elektryczne


Siedzenia:
W wagonie E1 są zainstalowane fabrycznie siedzenia drewniane. Po sprowadzeniu do Krakowa przeprowadzane są remonty generalne omawianych wagonów podczas których między innymi siedzenia drewniane wymianiane są na nowoczesne siedzenia tapicerowane.

Kliknij aby powiększyć    Siedzenie tapicerowane (po modernizacji)


Na końcu wagonu (drugiego członu) znajduje się szafa aparatowa. Znajduje się w niej część aparatury elektrycznej wagonu oraz pulpit do jazdy manewrowej. Przed szafą znajduje się tak zwany "hydrant", czyli hamulec ręczny wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Tylna szafa aparatowa

Kliknij aby powiększyć    Hamulec ręczny

Kliknij aby powiększyć    Mechanizm hamulca ręcznego


Druga szafa aparatowa znajduje się między siedzeniami, a ostatnimi drzwiami wagonu.

Kliknij aby powiększyć    Szafa aparatowa przed ostatnimi drzwiami



Przy wejściach drzwiowych do przedziału pasażerskiego, na barierkach, zainstalowane są hamulce bezpieczeństwa firmy KIEPE Elektrik z przyciskami alarmowymi. Pociągnięcie za rączkę hamulca spowduje natychmiastowe załączenie hamowania awaryjnego (wszystkie hamulce). Nieuzasadnione użycie hamulca jest karane.

Kliknij aby powiększyć    Hamulec bezpieczeństwa KIEPE Elektrik (opis na pow.)




Nagłośnienie:
Wagony typu E1 wyposażone są w urządzenia nagłaśniające strowane z pulpitu motorniczego. W kabinie znajduje się mikrofon, natomiast w części pasażerskiej zainstalowane są głośniki. Dzięki temu motorniczy może podawać głosowe informacje pasażerom w tramwaju.

Kliknij aby powiększyć    Mikrofon na pulpicie w kabinie





Kasowniki i informacja trasowa:
Krakowskie wagony typu E1 oraz współpracujące z nimi doczepy bierne typu c3 wyposażone są w kasowniki do biletów papierowych produkcji Zakładów Elektroniki i Mechaniki Precyzyjnej R&G Sp. z o.o. w Mielcu.

Kliknij aby powiększyć    Kasownik R&G


Znaczenie poszczegółnych cyfr na wydruku kasownika


Do sterowania pracą kasowników służy specjalny sterownik zainstalowany na pulpicie bocznym motorniczego. W wagonach E1 zastosowano sterownik typu SRG 3000P również produkcji ZEiMP R&G w Mielcu.
Oprócz sterowaniem pracą kasowników urządzenie to służy do obsługi systemu elektronicznych (diodowych) tablic informacyjnych, w które omawiane wagony są wyposażone.

Kliknij aby powiększyć    Sterownik R&G SRG 3000P

Kliknij aby powiększyć    Przednie tablice diodowe R&G


Informacje wyświetlane na wyświetlaczach trasowych edytuje się w specjalnym programie komputerowym dostarczonym przez producenta, a następnie przegrywa się je do sterownika przy użyciu łącza podczerwieni IRDA lub łączem RS-422.





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl