Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 36WE:

Elektryczny Zespół Trakcyjny 36WE to pojazd należący do rodziny "Impuls", produkowany od 2013 roku przez nowosądecki NEWAG S.A.
36WE to trójczłonowe jednostki pochodne ich czteroczłonowym odpowiednikom - 31WE.

Pierwszy Impuls 36WE wyprodukowany został na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Jednostka 36WE-001 została przekazana do ruchu w listopadzie 2013 roku.

Kliknij aby powiększyć   36WE-001 dla Podkarpacia




Człony 36WE wsparte są na czterech wózkach z podwójnym usprężynowaniem, z drugim stopniem pneumatycznym. Skrajne wózki są wózkami napędowymi wyposażonymi w dwa silniki asynchroniczne marki TSA o mocy 400kW z dwustopniowymi przekładniami trakcyjnymi i wałami drążonymi ze sprzęgłami pakietowymi osi. Środkowe dwa wózki to wózki toczne typu Jacobsa, czyli takie na których oparte są końce dwóch sąsiednich członów.


Wnętrze pojazdów jest jednoprzestrzenne i przystosowane jest do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Do wnętrza pojazdu prowadzi łącznie 6 drzwi odskokowo-przesuwnych o napędzie elektrycznym (po 3 na stronę).

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Ogólny widok wnętrza (Podkarpacie)



Kliknij aby powiększyć    Przedsionek


Kliknij aby powiększyć    Toaleta duża (TSI)



Kabina maszynisty analogicznie jak w 31WE jest dwustanowiskowa:

Kliknij aby powiększyć   Stanowisko maszynisty

Kliknij aby powiększyć   Panel środkowy pulpitu i terminale

Kliknij aby powiększyć   Ekran monitoringu

Kliknij aby powiększyć   Pulpit pomocnika




Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2013
    - Układ osi: Bo'2'2'Bo'
    - Ilość członów: 4 (s+d+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Ilość silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 400 kW
    - Moc ciągła: 1600 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 185kN
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Liczba miejsc siedzących: 170
    - Całkowita liczba miejsc: 320
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Ilość drzwi: 6 (2 x 3)
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 1
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl