Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 36WEa:

Elektryczny Zespół Trakcyjny 36WEa to pojazd trójczłonowy należący do rodziny "Impuls", produkowany od 2014 roku przez nowosądecki NEWAG S.A.

Odmiana 36WE z oznaczeniem "a" powstała na skutek spełnienia wymagań w zakresie interoperacyjności TSI, które stały się wymaganiem przetargu na dostawę sześciu sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich w ramach projektu: „Zakup sześciu nowych, trójczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych na potrzeby realizacji przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A. zadań przewozowych na potrzeby komunikacji miejskiej i podmiejskiej”. Projekt ten był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa dolnośląskiego na lata 2007-2013.

Pierwszy z zamówionych trójczłonowych składów został dostarczony Kolejom Dolnośląskim w sierpniu 2014 roku. W jednoprzestrzennym wnętrzu zastosowano 165 miejsc siedzących i 180 stojących. Przestrzeń pasażerska jak we wszystkich Impulsach jest w pełni klimatyzowane. W pojazdach zastosowano m.in. sieć bezprzewodowego internetu oraz gniazdka elektryczne pod fotelami. Toaleta spełniająca wymagania obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz miejsca dla wózków zabudowane zostały na członie środkowym.
Falowniki trakcyjne zamontowane zostały na dachu pojazdu na członach skrajnych - nad wózkami napędowymi.

Kolorystyka zewnętrzna jest analogiczna do czteroczłonowych 31WE z wyjątkiem drzwi, które pomalowano na kolor czarny. Taka malatura została wymuszona przepisami kontrastu określonymi przez TSI - kolor drzwi w stosunku do koloru poszycia pudła. W każdym członie znajduje się jedna para drzwi odskokowo - przesuwnych. Przy drzwiach w środkowym członie znajdują się również rozkładane platformy wjazdowe dla wózków.

Poniżej znajdują się zdjęcia pojazdu 36WEa dla Kolei Dolnośląskich:

Kliknij aby powiększyć   Drzwi zewnętrzne

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - widok ogólny

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - strefa toalety

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - strefa wysokiej podłogi

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - wiatrochron ze śmietniczką

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Kabina WC

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - panel interkom

Kliknij aby powiększyć   Widok z kabiny na przedział aparatowy


W kabinie maszynisty zabudowano pulpit dwustanowiskowy, spełniający w pełni wymagania karty UIC612 oraz przygotowany pod zabudowę urządzeń ETCS. Na wyposażeniu kabiny jest również mini lodówka.

Kliknij aby powiększyć   Widok kabiny z przedziału aparatowego

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty wg UIC 612

Kliknij aby powiększyć   Pulpit pomocnika i okno z bocznym lusterkiem

Kliknij aby powiększyć   Lodówka



W 2013 roku ogłoszony został przetarg na dostawę 19 trójczłonowych jednostek pasażerskich przez Południową Grupę Zakupowa, czyli województwa: świętokrzyskie (lider), małopolskie, śląskie i podkarpackie. NEWAG wygrawszy ten przetarg zaoferował pojazdy typu 36WEa z konfiguracją wnętrza wymaganą przez zamawiających. Podstawowa różnicą w pojazdach dla poszczególnych urzędów marszałkowskich województw była kolorystyka zewnętrzna oraz kolorystyka wnętrza. Dodatkowo pojazdy dla małopolski mają w środkowym członie dodatkową parę drzwi. W pojazdach świętokrzyskich z kolei jako w jedynych zastosowano skórzaną tapicerkę foteli. Przy drzwiach strefy dla osób o ogranicznej możliwości poruszania się zamontowane zostały automatyczne windy dla osób na wózkach inwalidzkich.
Wszystkie pojazdy kontraktu PGZ mają identyczne wyposażenie kabiny i pulpitów maszynisty.


Impulsy 36WEa dla PGZ



Kliknij aby powiększyć    Informacja o dofinansowaniu UE

Kliknij aby powiększyć    Aparatura na dachu (opis na pow.)

Kliknij aby powiększyć    Wózek napędny

Kliknij aby powiększyć    Wózek toczny

Kliknij aby powiększyć    Sprężarka KNORR SL-6

Kliknij aby powiększyć    Połącznie wielokrotne jednostek


3 września 2014 roku odbyła się uroczysta prezentacja jednostek dla PGZ w Krynicy. Wydarzenie to odbyło się w ramach trwającego w tym mieście Europejskiego Forum Ekonomicznego. Prezentacja pociągów połączona została z przejazdem na trasie Krynica- Muszyna - Krynica.

  Relacja z prezentacji EZT "Impuls" dla PGZ


EZT 36WEa - świętokrzyski:

Kliknij aby powiększyć    36WEa-007

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - widok ogólny

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - przejście międzyczłonowe

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - środkowy człon - toaleta

Kliknij aby powiększyć    Fotele skórzane

Kliknij aby powiększyć    Automat biletowy

Kliknij aby powiększyć    Monitor LCD

Kliknij aby powiększyć    Tablica LED

Kliknij aby powiększyć    Wiatrołap i drzwi

Kliknij aby powiększyć    Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć    Pulpit pomocnika


EZT 36WEa - małopolski:

Kliknij aby powiększyć    36WEa-003

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - widok ogólny

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - przedsionek - strefa niskiej podłogi

Kliknij aby powiększyć    Drzwi zewnętrzne

Kliknij aby powiększyć    Wysuwne stopnie drzwiowe

Kliknij aby powiększyć    Toaleta

Kliknij aby powiększyć    Automatyczna winda

Kliknij aby powiększyć    Pulpit maszynisty - jazda


EZT 36WEa - śląski:

Kliknij aby powiększyć    36WEa-023

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - widok ogólny

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - przedsionek

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - widok z przejścia międzyczłonowego

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - strefa dla wózków i rowerów

Kliknij aby powiększyć    Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć    Toaleta

Kliknij aby powiększyć    Uchwyt awaryjny drzwi i interkom

Kliknij aby powiększyć    Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć    Szafa aparatowa za kabiną



W 2016 roku Newag dostarczył kolejne trójczłonowe Impulsy wyprodukowane na zamówienie Urzędów Marszałkowskiego Województwa Opolskiego do obsługi połączeń regionalnych przez spółkę Przewozy Regionalne. Przetarg obejmował dostawę 5 jednostek z prawem opcji dodatkowych dwóch pojazdów.
Jednostki 36WEa dla Opolskiego to pierwsze polskie elektryczne zespoły trakcyjne w pełni spełniające wymagania TSI TABOR (LOC&PASS, PRM, SRT, CCS, NOI) wyposażone w system ERTMS / ETCS poziomu 2.

Kliknij aby powiększyć    EN63A-028 (36WEa-028)

Kliknij aby powiększyć    Logo województwa


Jeden z opolskich Impulsów został zaprezentowany na Targach INNOTRANS 2016 w Berlinie:

Kliknij aby powiększyć  


Poniżej kilka zdjęć z omawianych pojazdów:

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - widok ogólny

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze - przedsionki

Kliknij aby powiększyć    Strefa dla wózków / rowerów

Kliknij aby powiększyć    Oświetlenie

Kliknij aby powiększyć    Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć    Widok na przedział aparatowy z kabiny

Kliknij aby powiększyć    Widok na przedział aparatowy z przedziału pas.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć 
Toaleta TSI



Kliknij aby powiększyć    Zbiorniki piasku i oleju smarowania obrzeży




Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2014
    - Układ osi: Bo'2'2'Bo'
    - Ilość członów: 2 (s+d+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Ilość silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 400 kW
    - Moc ciągła: 1600 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Masa służbowa: 109,9 Mg
    - Masa brutto: 135 Mg
    - Całkowita długość: 58400 mm
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 180kN
    - Rozstaw czopów skrętu: 16000 mm
    - Rozstaw osi napędnych: 2500 mm
    - Rozstaw osi tocznych: 2900 mm
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Minimalny promień łuku: 150 m
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Liczba miejsc siedzących: 156
    - Całkowita liczba miejsc: 276
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 1
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl