Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 37WE:

Elektryczny Zespół Trakcyjny 37WE to pojazd należący do rodziny "Impuls", produkowany od 2013 roku przez nowosądecki NEWAG S.A.
Pojazdy 37WE to dwuczłonowe jednostki pochodne ich czteroczłonowym odpowiednikom - 31WE.

Kliknij aby powiększyć   37WE-03 (EN98-003)


Pierwsza dostawa jednostek 37WE miała miejsce w 2014 w ilości dwóch egzemplarzy dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w ramach ogłoszonego przetargu. Pojazdy te zyskały oznaczenie kolejowe EN98 001 i 002. Kolejny egzemplarz - EN98-003 został dostarczony przez Newag w styczniu 2015 roku na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-mazurskiego.

EZT 37WE posiadają wózki skrajne napędne typu 70RSNc wyposażone każdy w dwa silniki trakcyjne marki TSA o mocy 400 kW, co daje łączna moc ciągłą pojazdu 1600 kW. Przeniesienie napędu z silnika na zestaw kołowy realizowane jest przez dwustopniową przekładnię oraz wał drążony ze sprzęgłem z pakietowymi elementami gumowymi - klinowymi. W jednostkach podkarpackich zastawana jest przekładnia firmy Gemminder, analogiczna jak w np. Impulsach typu 35WE. W jednostce warmińskiej zastosowano przekładnię dwustopniową firmy TSA.
Wózki wyposażono w układ smarowania obrzeży kół smarem ciekłym.
Na łączeniach członów zastosowany jest wózek toczny Jacobsa typu 70RSTc.

Pojazdy wyposażone są w dwa odbieraki prądu typu EC120 zlokalizowane na dachach członów przy przegubie międzyczonowym.

Poniżej klika zdjęć jednostki EN98-003 (Warmia i Mazury):

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - ogólny widok

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - rejon wysokiej podłogi

Kliknij aby powiększyć   Monitor 22"

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze - strefa drzwi i WC

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Toaleta


W kabinie zastosowano dwustanowiskowy pulpit maszynisty analogiczny jak w jednostkach 36WEa dla PGZ.

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć   Terminal diagnostyczny

Kliknij aby powiększyć   Ekran monitoringu

Kliknij aby powiększyć   Okno boczne ze złożonym lusterkiem



Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2013
    - Układ osi: Bo'2'Bo'
    - Ilość członów: 2 (s+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Ilość silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 400 kW
    - Moc ciągła: 1600 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Masa własna: 81 Mg
    - Masa brutto: 103 Mg
    - Całkowita długość: 42400 mm
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 180kN
    - Rozstaw czopów skrętu: 16000 mm
    - Rozstaw osi napędnych: 2500 mm
    - Rozstaw osi tocznych: 2900 mm
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Minimalny promień łuku: 150 m
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Liczba miejsc siedzących: 120
    - Całkowita liczba miejsc: 265
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Ilość drzwi: 4 (2 x 2)
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 1
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl