Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 45WE:

Elektryczny Zespół Trakcyjny 45WE to pojazd pięcioczłonowy należący do rodziny "Impuls", produkowany od 2014 roku przez nowosądecki NEWAG S.A.

Pierwsze zamówienie na pojazd tej długości Newag otrzymał pod koniec 2014 roku na podstawie wygranego przetargu na dostawę 12 jednostek pasażerskich dla Kolei Mazowieckich. Pojazdy te mają 205 miejsc siedzących i 325 miejsc stojących. Pojazdy 45WE spełniają wymagania TSI.
Pasażerowie na pokładzie mogą korzystać z bezprzewodowego internetu, gniazdek 230V pod fotelami. Pojazdy wyposażone są w nowoczesny system informacji pasażerskiej, a w jednym z członów zabudowany jest stół do spożywana posiłków oraz przygotowane jest miejsce pod przyszłą zabudowę automatów do sprzedaży poczęstunków.
Ciekawostka jest fakt, że pierwszy pojazd dostarczony Kolejom Mazowieckim ma numer 002, a to z powodu homologacji, która częściowo była prowadzona przed rozpoczęciem produkcji docelowych składów. Newag aby móc dostarczyć jednostki w wymaganym umową terminie (pierwsze trzy sztuki do 30.04.2015 r.) musiał przeprowadzić badania homologacyjne przed wyprodukowaniem prototypowego składu docelowego. Pod koniec 2014 roku podczas dostaw Impulsów typu 31WE do Zachodniej Grupy Zakupowej jeden ze składów został wydłużony o dodatkowy człon środowy i oznaczony jako 45WE-001 pojechał na badania homologacyjne na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Po przeprowadzeniu cześć testów wymaganych prawem pojazd powrócił do konfiguracji czteroczłonowej i został przekazany jako 31WE na Pomorze.
Tym samym kolejny (docelowy) produkowany 45WE zyskał już numer seryjny 002 i po ukończeniu produkcji pojechał na testy uzupełniające i weryfikujące założenia przyjęte przy homologacji egzemplarzu 001.

Kliknij aby powiększyć    45WE-006


We wnętrzu pojazdu producent zastosował szereg zmian związanych ze wzornictwem i wyposażeniem. Zastosowano między innymi nowy wygląd przedsionków z kolumnami drzwiowymi.
Omawiane pojazdy wyposażone są w dwie toalety w członach skrajnych, z których jedna przystosowana jest do korzystania przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się - zgodna z TSI PRM.

Kliknij aby powiększyć    Ogólny widok wnętrza

Kliknij aby powiększyć    Ogólny widok wnętrza

Kliknij aby powiększyć    Oświetlenie główne i dekoracyjne

Kliknij aby powiększyć    Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć    Rozkładane stoliki na oparciach

Kliknij aby powiększyć    Monitror LCD 22"

Kliknij aby powiększyć    Drzwi zewnętrzne

Kliknij aby powiększyć    Rampy dla wózków

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Toaleta duża

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Toaleta mała

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Pulpity maszynisty



W nocy z 28 na 29 sierpnia 2015 jednostka 45WE-010 na Centralnej Magistrali Kolejowej pobiła dotychczasowy rekord prędkości dla EZT polskiej produkcji (ustanowiony przez jednostkę 31WE - 211,6 km/h), przejeżdżając odcinek między Psarami, a Górą Włodowską z prędkością 225,2 km/h. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z tego wydarzenia.

Kliknij aby powiększyć    45WE-010 na stacji Psary

Kliknij aby powiększyć    Przygotowania do jazdy

Kliknij aby powiększyć    Sygnał S10 na semaforze

Kliknij aby powiększyć    Rozpędzanie

Kliknij aby powiększyć    Widok na szlak

Kliknij aby powiększyć    Informacja o osiągniętej prędkości


Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2015
    - Układ osi: Bo'2'2'2'2'Bo'
    - Liczba członów: 2 (s+d+d+d+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Liczba pantografów: 2
    - Liczba kabin: 2
    - Liczba silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 500 kW
    - Moc ciągła: 2000 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Masa służbowa: 256 Mg
    - Masa brutto: 312 Mg
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 180kN
    - Rozstaw czopów skrętu: 16000 mm
    - Rozstaw osi napędnych: 2500 mm
    - Rozstaw osi tocznych: 2900 mm
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Minimalny promień łuku: 100 m
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Liczba miejsc siedzących: 205
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Liczba drzwi: 10 x 2
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 2
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl