Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 45WE:

Elektryczne Zespóły Trakcyjne typu 45WE to pojazdy pięcioczłonowe należące do rodziny "Impuls", produkowane od 2014 roku przez nowosądecki NEWAG S.A. i w pełni zgodne z wymaganiami TSI.

Pierwsze zamówienie na pojazd tej długości Newag otrzymał pod koniec 2014 roku na podstawie wygranego przetargu na dostawę 12 jednostek pasażerskich dla Kolei Mazowieckich. Pojazdy te mają 205 miejsc siedzących i 325 miejsc stojących. Pojazdy 45WE spełniają wymagania TSI.
Pasażerowie na pokładzie mogą korzystać z bezprzewodowego internetu, gniazdek 230V pod fotelami. Pojazdy wyposażone są w nowoczesny system informacji pasażerskiej, a w jednym z członów zabudowany jest stół do spożywana posiłków oraz przygotowane jest miejsce pod przyszłą zabudowę automatów do sprzedaży poczęstunków.
Ciekawostka jest fakt, że pierwszy pojazd dostarczony Kolejom Mazowieckim ma numer 002, a to z powodu homologacji, która częściowo była prowadzona przed rozpoczęciem produkcji docelowych składów. Newag aby móc dostarczyć jednostki w wymaganym umową terminie (pierwsze trzy sztuki do 30.04.2015 r.) musiał przeprowadzić badania homologacyjne przed wyprodukowaniem prototypowego składu docelowego. Pod koniec 2014 roku podczas dostaw Impulsów typu 31WE do Zachodniej Grupy Zakupowej jeden ze składów został wydłużony o dodatkowy człon środowy i oznaczony jako 45WE-001 pojechał na badania homologacyjne na tor testowy Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Po przeprowadzeniu cześć testów wymaganych prawem pojazd powrócił do konfiguracji czteroczłonowej i został przekazany jako 31WE na Pomorze.
Tym samym kolejny (docelowy) produkowany 45WE zyskał już numer seryjny 002 i po ukończeniu produkcji pojechał na testy uzupełniające i weryfikujące założenia przyjęte przy homologacji egzemplarzu 001.

Kliknij aby powiększyć    45WE-006 (KM)


We wnętrzu pojazdu producent zastosował szereg zmian związanych ze wzornictwem i wyposażeniem. Zastosowano między innymi nowy wygląd przedsionków z kolumnami drzwiowymi.
Omawiane pojazdy wyposażone są w dwie toalety w członach skrajnych, z których jedna przystosowana jest do korzystania przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się - zgodna z TSI PRM.
W pojazdach dla Kolei Mazowieckich zastosowano dwie pary drzwi na człon co dało łącznie 10 par drzwi na pojazd.

Kliknij aby powiększyć    Ogólny widok wnętrza (KM)

Kliknij aby powiększyć    Ogólny widok wnętrza (KM)

Kliknij aby powiększyć    Oświetlenie główne i dekoracyjne (KM)

Kliknij aby powiększyć    Fotele pasażerskie (KM)

Kliknij aby powiększyć    Rozkładane stoliki na oparciach (KM)

Kliknij aby powiększyć    Monitror LCD 22" (KM)

Kliknij aby powiększyć    Drzwi zewnętrzne (KM)

Kliknij aby powiększyć    Rampy dla wózków (KM)

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Toaleta duża (KM)

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Toaleta mała(KM)

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   Pulpity maszynistów (K)



W nocy z 28 na 29 sierpnia 2015 jednostka 45WE-010 na Centralnej Magistrali Kolejowej pobiła dotychczasowy rekord prędkości dla EZT polskiej produkcji (ustanowiony przez jednostkę 31WE - 211,6 km/h), przejeżdżając odcinek między Psarami, a Górą Włodowską z prędkością 225,2 km/h. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z tego wydarzenia.

Kliknij aby powiększyć    45WE-010 na stacji Psary

Kliknij aby powiększyć    Przygotowania do jazdy

Kliknij aby powiększyć    Sygnał S10 na semaforze

Kliknij aby powiększyć    Rozpędzanie

Kliknij aby powiększyć    Widok na szlak

Kliknij aby powiększyć    Informacja o osiągniętej prędkości




Na przełomie 2016 i 2017 roku Newag dostarczył pięcioczłonowe Impulsy dla Kolei Małopolskich w ramach zamówienia na łącznie 13 pojazdów w wersjach 4-ro i 5-cio członowych w ramach umowy zwartej 30 marca 2016 roku z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. W ramach zamówienia nowosądecki producent dostarczył 8 sztuk ezt typu 31WE oraz 5 sztuk omawianego tutaj 45WE.

Pojazdy przeznaczone zostały do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez przewoźnika: Koleje Małopolskie Sp. z o. o. (KMŁ)

Kliknij aby powiększyć    45WE-014 (KMŁ)


W stosunku do pojazdów mazowieckich poza innym wystrojem wnętrza w pojazdach zastosowano łącznie 8 par drzwi odskokowo - przesuwnych - w pierwszym i ostatnim członie zastosowano jedna parę, a pozostałych członach po dwie pary.
Dodatkowo w pojazdach małopolskich wg wymagań zamawiającego zastosowano cieczowy układ chłodzenia falowników trakcyjnych (zamiast chłodzenia powietrzem wymuszonym) analogicznie jak w poajazdach czteroczłonowych. Z tego też powodu na dachu pomiędzy zespołem wentylatorów silników trakcyjnych, a dławikiem trakcyjnym zabudowana została chłodnica falowników (zobacz opis 31WE).

Pojazdy dostarczone Kolejom Małopolskim wyposażone są fabrycznie w system ERTMS/ETCS poziomu 2.

Kliknij aby powiększyć    45WE-KMŁ - szafa aparatury ETCS-2


Poniżej klika zdjęć z wnętrza małopolskich Impulsów.
Informacje o jednostkach czteroczłonowych zawarte są w rozdziale je opisującym (31WE).

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze pasażerskie



Kliknij aby powiększyć   Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Strefa drzwi

Kliknij aby powiększyć   Hamulec bezpieczeństwa i panel Interkom

Kliknij aby powiększyć   Automat biletowy

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   
Toaleta duża



Kliknij aby powiększyć   Toaleta mała


Ostatnia z dostarczonych w 2017 roku pięcioczłonowych jednostek do Kolei Małopolskich - 45WE-018 była też 100-tym EZT serii Impuls wyprodukowanym przez NEWAG.
Oficjalnie przekazanie do eksploatacji tego pojazdu miało miejsce na dworcu Kraków Główny 24 lutego 2017 o godzinie 11:00. Pojazd ten zyskał specjalne grafiki zewnętrzne i wewnętrzne informujące o tym, że jest właśnie 100-tynym egzemplarzem.

Kliknij aby powiększyć    Uroczysty wjazd na stację KG

Kliknij aby powiększyć    Okolicznościowe oznaczenia

Kliknij aby powiększyć    Część oficjalna przekazania

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Udekorowane wnętrze


Kliknij aby powiększyć    Okolicznościowa tabliczka


Kliknij aby powiększyć    45WE-018 #100


Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2015
    - Układ osi: Bo'2'2'2'2'Bo'
    - Liczba członów: 2 (s+d+d+d+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Liczba pantografów: 2
    - Liczba kabin: 2
    - Liczba silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 500 kW
    - Moc ciągła: 2000 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Masa służbowa: 256 Mg
    - Masa brutto: 312 Mg
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 180kN
    - Rozstaw czopów skrętu: 16000 mm
    - Rozstaw osi napędnych: 2500 mm
    - Rozstaw osi tocznych: 2900 mm
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Minimalny promień łuku: 100 m
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Liczba miejsc siedzących: 205
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Liczba drzwi: KM: 10 x 2, KMŁ: 8 x 2
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 2
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl