Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Elektryczne zespoły trakcyjne produkcji PAFAWAG:

Opis kabin EZT (EN57/71, ED72):

Elektryczne zespoły trakcyjne przystosowane są do ruchu dwukierunkowego, w związku z czym posiadają 2 kabiny - jedną na początku członu rozrządczego "a", a druga na początku członu rozrządczego "b".
W kabinie członu "a" zamontowany jest prędkościomierz wskazująco-rejestrujący, który zapisuje (wydrapuje) parametry jazdy na specjalnej papierowej taśmie pokrytej woskiem. W kabinie członu "b" zainstalowany jest prędkościomierz wskazujący.
Prędkościomierz rejestrujący zapisuje takie parametry jak prędkość jazdy, kasowanie czuwaka/shp, jazdę z prądem - bez prądu, hamowanie oraz kabinę z której prowadzony jest pociąg.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć taśmę rejestrującą z opisem.


Kabina EZT EN57/71:

Kliknij aby powiększyć    Kabina EZT EN57/71

Kliknij aby powiększyć    Kabina EZT EN57 (zmodernizowana)


Kliknij aby powiększyć    Pulpit sterowniczy prawy (opis na powiększeniu)


Kliknij aby powiększyć          Kliknij aby powiększyć 
Pulpit sterowniczy lewy - typowy i zmodernizowany (opis na powiększeniu)



Kliknij aby powiększyć    Amperomierze i woltomierze (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Nastawnik jazdy i nawrotnik (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć   Manometry (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Kran hamulca Oerlikon



Kliknij aby powiększyć      Kliknij aby powiększyć
Sterowanie drzwiami - typowe i zmodernizowane (opis na powiększeniu)




Kliknij aby powiększyć      Kliknij aby powiększyć
Prędkościomierz rejestrujący - Hasler-Bern typu RT9


Kliknij aby powiększyć    Miernik prędkości na osi tocznej połączony z Haslerem



Kliknij aby powiększyć    Pedały syreny - niski / wysoki ton

Kliknij aby powiększyć    Obudowa membrany syreny

Kliknij aby powiększyć    Trąbki syren

Syrena w EZT jest pneumatyczna, do której zasilania wykorzystywane jest powietrze ze zbiorników głównych.

Nad syrenami znajduje się kaseta tablic kierunkowych. W EZT zastosowane są tablice filmowe. Napisy nadrukowane są na płótno nawinięte na dwie rolki. Obracanie rolkami powoduje przewijanie płótna (filmu) i ustawienie odpowiedniego napisu w oknie tablicy kierunkowej.
W modernizowanych jednostkach tablice filmowe zastępuje się wyświetlaczami elektronicznymi.

Kliknij aby powiększyć    Kaseta tablic kierunkowych (opis na powiększeniu)


W elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57,71 obok pulpitu sterowniczego znajduje się podnoszony blat pod którym znajdują się bezpieczniki niektórych obwodów elektrycznych.

Kliknij aby powiększyć    Bezpieczniki pod blatem (opis na powiększeniu)


Przy oknach przednich zainstalowane są przełączniki sterowania wycieraczkami.

Kliknij aby powiększyć    Załącznik wycieraczki

Kliknij aby powiększyć    Przełączniki wycieraczki i spryskiwacza

Kliknij aby powiększyć    Mechanizm wycieraczki





Kabina EZT ED72:

Kliknij aby powiększyć    Kabina EZT ED72


Kliknij aby powiększyć    Ogólny widok pulpitu sterowniczego

Kliknij aby powiększyć    Pulpit sterowniczy środkowy (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Pulpit sterowniczy górny (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Woltomierze i amperomierze (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Nastawnik jazdy i nawrotnik

Kliknij aby powiększyć    Podstawka pod służbowy rozkład jazdy

Kliknij aby powiększyć    Kran hamulca Oerlikon

Kliknij aby powiększyć    Manometry i lampki CA / SHP (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Prędkościomierz rejestrujacy - Hasler typ RT9-88

Kliknij aby powiększyć    Dźwignia ręcznego załączania wycieraczek




Pozostałe wybrane elementy kabin EZT:
We wszystkich kabinach pojazdów trakcyjnych zamontowane są urządzenia radiołączności kolejowej. Dodatkowe informacje o radiołączności w dziale sygnalizacji i zabezpieczeń.

Kliknij aby powiększyć    Radiotelefon


Jednostki wyposażone w elektroniczne tablice kierunkowe w kabinach maszynisty posiadają programatory tablic kierunkowych. Przykładowy programator przedstawia poniższa fotografia:

Kliknij aby powiększyć    Programator tablic kierunkowych





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl