Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Elektryczne zespoły trakcyjne produkcji PAFAWAG:

Przetwornice i baterie akumulatorów:

Przetwornica główna w elektrycznych zespołach trakcyjnych znajduje się pod podłogą członu napędowego przed skrzyniami WN.

Kliknij aby powiększyć    Przetwornica glówna LKP - 330


W modernizowanych EZT instaluje się przetwornice główne statyczne.

Kliknij aby powiększyć    Przetwornica główna statyczna


Przetwornica składa się z silnika i prądnicy umieszczonych na jednym wale. Silnik zasilany jest napięciem 3kV z sieci trakcyjnej. Silnik napędza prądnicę, która wytwarza prąd o napięciu 110V prądu stałego, którym zasilane (ładowane) są baterie akumulatorów .
Z baterii akumulatorów natomiast energia jest pobierana do urządzeń sterowniczych. (pulpit, przekaźniki, sprężarka, itp.)
Baterie akumulatorów znajdują się w szkrzyni pod podłogą członu rozrządczego "b".


Kliknij aby powiększyć   Skrzynie z bateriami akumulatorów

  Baterie akumulatorów 4G60H


Napięcie 110V stosowane jest ze względów bezpieczeństwa personelu obsługującego- jest to napięcie bezpieczne dla człowieka.

Wewnątrz członu silnikowego w specjalnej kabinie (szafie), która wyglądem z zewnątrz przypomina kabinę WC znajdują się urządzenia NN (niskiego napięcia) 110V.

Kliknij aby powiększyć  Kliknij aby powiększyć 
Kabina z urządzeniami NN

Kliknij aby powiększyć  Kliknij aby powiększyć 
Wybrane urządzenia NN


EZT wyposażone są dodatkowo w przetwornicę oświetleniowa, której budowa jest zbliżona do przetwornicy głównej - też jest to przetwornica wirująca. W przeciwieństwie do przetornicy głównej w tej wytwarzany jest prąd przemienny o napięciu 220V, który wykorzystywany jest do zasilania oświetlenia.

Kliknij aby powiększyć   Obudowa przetwornicy oświetleniowej 220V/500Hz

Kliknij aby powiększyć   Przetwornica oświetleniowa 220V/500Hz

Częstotliwość prądu przemiennego 500Hz jest wykorzystywana w celu uniknięcia zjawiska efektu stroboskopowego świetlówek.





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl