Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Lokomotywy elektryczne:

Dane techniczne wybranych lokomotyw elektrycznych:
- EU 07
- EP 07
- EP 09
- ET 21
- ET 22
- ET 41






























1) Lokomotywa serii EU07



Jedna z najpopularniejszych polskich lokomotyw przeznaczona do ruchu pasażerskiego i towarowego (uniwersalna) produkowana na angielskiej licencji (EU06) we wrocławskim PAFAWAGU (lata 1965-74), a po modernizacji w Zakładach Hipolita Cegielskiego, w Poznaniu (lata 1983-92).
Obecnie trudno znaleźć dwie identyczne lokomotywy, ponieważ liczne modernizacje i przebudowy zarówno fabryczne jak i w Zakładach Taboru spowodowały zmiany (nawet drobne) w poszczególnych egzemplarzach.

    - Producent: PAFAWAG - Wrocław, H. Cegielski - Poznań
    - Lata produkcji: 1965-74, 1983-1992
    - Wprodukowanych: 486 sztuk
    - Układ osi: Bo'Bo'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość członów: 1
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: EE 541
    - Ilość silników: 4
    - Moc silników: 4 x 500 kW
    - Moc ciągła: 2000 kW
    - Moc godzinna: 2080 kW
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Pozycji nastawnika jazdy: 43
    - Pozycji bocznikowych: 6
    - Hamulec: Oerlikon
    - Zasilanie sprężarki głównej: 110V (z przetwornicy)
    - Przełożenie (przekładnia): 79:18
    - Predkość maksymalna: 125 km/h
    - Masa własna: 80 Mg
    - Całkowita długość: 15915 mm
    - Wykorzystanie: pociągi osobowe/pośpieszne, czasem IC/EC



Do początku strony




2) Lokomotywa serii EP07



Lokomotywa przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Powostała w wyniku przebudowy od 1995 roku niektórych lokomotyw serii EU07 z pozostawieniem ich numeru inwenatarzowego. Modernizacja obięła głównie zmianę silników i przełożenia przekładni głównej.

    - Wprodukowanych: 84 sztuki
    - Układ osi: Bo'Bo'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość członów: 1
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: EE 541 lub LKb535
    - Ilość silników: 4
    - Moc silników: 4 x 500
    - Moc ciągła: 2000 kW
    - Moc godzinna: 2080 kW
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Pozycji nastawnika jazdy: 43
    - Pozycji bocznikowch: 6
    - Hamulec: Oerlikon
    - Zasilanie sprężarki głównej: 110V (z przetwornicy)
    - Przełożenie (przekładnia): 76:21
    - Predkość maksymalna: 125 km/h
    - Masa własna: 80 Mg
    - Całkowita długość: 15915 mm
    - Wykorzystanie: pociągi osobowe/pośpieszne, czasem IC/EC)



Do początku strony




3) Lokomotywa serii EP09



Lokomotywa przeznaczona do ruchu pasażerskiego.

    - Producent: PAFAWAG - Wrocław
    - Lata produkcji: 1984-1998
    - Wprodukowanych: 47 sztuk
    - Układ osi: Bo'Bo'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość członów: 1
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: LKa 740
    - Ilość silników: 4
    - Moc silników 4 x 730 kW
    - Moc ciągła: 2920 kW
    - Moc godzinna: 2300 kW (?)
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Pozycji nastawnika jazdy: 31
    - Pozycji bocznikowych: 5
    - Hamulec: Oerlikon + hamowanie ED
    - Zasilanie sprężarki głównej: 3kV (z sieci)
    - Przełożenie (przekładnia): 73:38
    - Predkość maksymalna: 160 km/h
    - Masa własna: 83,5 Mg
    - Całkowita długość: 16740 mm
    - Wykorzystanie: pociągi ekspresowe IC/EC

   

Kliknij aby powiększyć    Tabliczka znamionowa lokomotywy EP09



Do początku strony




4) Lokomotywa serii ET21



Lokomotywa przeznaczona do ruchu towarowego.

    - Producent: PAFAWAG - Wrocław
    - Lata produkcji: 1957-1971
    - Oznaczenie fabryczne: 3E / 3E/1 (wyprodukowane w 2 wersjach)
    - Układ osi: Co'Co'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość członów: 1
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: LKa 635
    - Ilość silników: 6
    - Moc silników 6 x 340 kW
    - Moc ciągła: 2040 kW
    - Moc godzinna: 2400 kW
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Hamulec: Westinghouse - powietrzny
    - Zasilanie sprężarki głównej: 3 kV (z sieci)
    - Przełożenie (przekładnia): 79:18
    - Predkość maksymalna: 100 km/h
    - Masa własna: 3E: 121 Mg , 3E/1: 113t
    - Całkowita długość: 16500 mm
    - Wykorzystanie: pociągi towarowe i osobowe na trasach górskich



Do początku strony




5) Lokomotywa serii ET22



Lokomotywa przeznaczona do ruchu towarowego.

    - Producent: PAFAWAG - Wrocław
    - Lata produkcji: 1969 - 1989
    - Wyprodukowano: 1184 sztuki
    - Układ osi: Co'Co'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: EE 541
    - Ilość silników: 6
    - Moc silników 6 x 500 kW
    - Moc ciągła: 3000 kW
    - Moc godzinna: 3100 kW
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Pozycji nastawnika jazdy: 48
    - Pozycji bocznikowych: 6
    - Hamulec: Oerlikon
    - Zasilanie sprężarki głównej: 3 kV (z sieci)
    - Przełożenie (przekładnia): 79:18
    - Predkość maksymalna: 125 km/h
    - Masa własna: 120 Mg
    - Całkowita długość: 19240 mm
    - Wykorzystanie: pociągi towarowe



Do początku strony




6) Lokomotywa serii ET41



Lokomotywa dwuczłonowa do prowadzenia ciężkich składów towarowych.
Założeniem konstrukcyjnym było połączenie dwóch lokomotyw EU07
w jedną dużą lokomotywę.

    - Producent: H. Cegielski - Poznań
    - Lata produkcji: 1977-1983
    - Układ osi: Bo'Bo'+ Bo'Bo'
    - Rodzaj prądu: stały 3kV
    - Ilość pantografów: 4
    - Ilość członów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Typ silnika: EE 541
    - Moc silników 8 x 500 kW
    - Ilość silników: 8
    - Moc ciągła: 4000 kW
    - Moc godzinna: 4160 kW
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Pozycji nastawnika jazdy: 43
    - Pozycji bocznikowych: 6
    - Hamulec: Oerlikon
    - Zasilanie sprężarki głównej: 110V (z przetwornicy)
    - Przełożenie (przekładnia): 79:18
    - Predkość maksymalna: 125 km/h
    - Masa własna: 167 Mg
    - Całkowita długość: 31860 mm
    - Wykorzystanie: pociągi towarowe





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl