Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Lokomotywy elektryczne:

Przetwornice i baterie akumulatorów:

Przetwornica w elektrowozach podobnie jak sprężarka umieszczona jest w przedziale maszynowym
Przetwornica składa się z silnika napędzającego prądnicę. Silnik zasilany jest napięciem 3kV z sieci trakcyjnej. Obroty silnika powodują obroty prądnicy w wyniku czego powstaje prąd o napięciu 110V, którym zasilane (ładowane) są akumulatory.
Baterie akumulatorów znajdują się w szkrzyni pomiędzy wózkami jezdnymi pod pudłem lokomotywy.

Napięcie 110V z przetwornicy wykorzystywane jest do zasilania urządzeń sterowniczych. (np. pulpit, przekaźniki, sprężarka, itp.).

W elektrowozach serii EP09 jedna przetwornica służy do ładowania baterii akumulatorów, a druga do wzbudzania stojanów silników trakcyjnych na czas hamowania prądnicowego (szczegóły w dziale hamowania)


  Przetwornica - EP09

  Przetwornica - ET21

  Skrzynia z akumulatorami - EU07 i pochodne

Kliknij aby powiększyć    Tablica z urządzeniami NN - EP09


Napięcie 110V stosowane jest ze względów bezpieczeństwa personelu obsługującego- jest to napięcie bezpieczne dla człowieka.
Wyjątkiem są lokomotywy serii ET 40, gdzie napięcie pokładowe wynosi 48V





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl