Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Lokomotywy elektryczne:

Ukrotnienie i sprzęgi:

Część lokomotyw może być prowadzona w jeździe ukrotnionej, czyli kilka lokomotyw może być sprzęgniętych ze sobą w celu ukrotnienia mocy. Pierwsza lokomotywa jest w takim przypadku lokomotywą sterowniczą, a pozostałe lokomotywy są sterowane.
Do połączenia elektrowozów w trakcję ukrotnioną służą gniazda sterowania ukrotnionego.

Kliknij aby powiększyć    Gniazda sterowania ukrotnionego



Do łączenia lokomotyw z wagonami, jak rownież samych ze sobą służą sprzęgi. W związku z dużymi masami wagonów podczepianych do lokomotyw stosuje się sprzęgi śrubowe - bardzo wytrzymałe na siły rozciągające.
Wytrzymałość sprzęgów na siły rozciągające wynosi 850kN czyli 85t.

Kliknij aby powiększyć    Sprzęg śrubowy

Kliknij aby powiększyć    Sprzęg śrubowy


Kliknij aby powiększyć    Oznaczenie wytrzymałości sprzęgu


Wagony/lokomotywy łączy się ze sobą przewodami elektrycznymi (zasilanie) i pneumatycznymi (układ hamulcowy, sterowniczy drzwi, itp.).

Kliknij aby powiększyć    Krany i przewody połączeniowe (opis na pow.)

Kliknij aby powiększyć    Przewody i gniazda połączeniowe (opis na pow.)


Zderzaki służą do płynnego prowadzenia wagonów - utrzymywania jednakowej odległości międzysprzęgowej. W tym celu mają możliwość wydłużania i kurczenia.

Kliknij aby powiększyć    Zderzak






Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl