Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu NGd99 (Citadis 100):

Ogólne informacje:

Wagony NGd99 (Citadis 100) zostały wyprodukowane w ilości 4 sztuk przez zakład ALSTOM Konstal S.A. w Chorzowie dla Zakładu Komunikacji Miejskiej Spółka z o. o. w Gdańsku (obecnie: Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o.)



Zobacz fotowycieczkę po zakładzie ALSTOM Konstal S.A.


Kliknij aby powiększyć   NGd99 nr 1002



Kliknij aby powiększyć   Logo producenta, ZKM i numer wagonu




Wcześniej dla gdańskiego przewoźnika chorzowska fabryka, jeszcze jako GEC Alsthom Konstal, dostarczyła dwa wagony serii 114Na, które zapoczątkowały eksploatację taboru niskopodłogowego na Pomorzu.


Kliknij aby powiększyć   Wagon 114Na nr 1501



Citadisy dostarczano do Gdańska na przełomie 1999 / 2000 roku. Wszystkie pojazdy tej serii stacjonują w zajezdni Wrzeszcz.



Wagony typu Citadis 100 kursują również po torowiskach Górnego Śląska pod oznaczaniem fabrycznym 116Nd. Katowickie pojazdy są następcami tych gdańskich, które powstały jako pierwsze.


Kliknij aby powiększyć   Citadis 100 Katowice


Kliknij tutaj i zobacz opis wagonów 116Nd (Citadis 100) eksploatowanych przez Tramwaje Śląskie S.A.


Obecnie koncern Alstom wycofał się już z produkcji tramwajów Citadis serii 100. Na ich miejsce zaprojektowano nowy typ wagonów serii Citadis 300 - unowocześniony w stosunku do poprzednika.
Wagony serii Citadis 300 eksploatowane są między innymi w miastach Bordeaux, Lyon, itp.


W roku 2017 wagony NGd99 przeszły gruntowną modernizację w firmie MODERTRANS Poznań. W ramach prac modernizacyjnych zmodyfikowano układ napędowy i sterowania, całkowicie zmieniono wystrój wnętrza (w tym siedzenia) oraz zabudowano nowe stanowisko sterownicze motorniczego. Tramwaj wyposażono w nowoczesny system informacji pasażerskiej podsufitowymi wyświetlaczami LCD oraz głosowym zapowiadaniem przystanków. Zmieniono również drzwi z odskokowo - przesuwnych na odskokowo - uchylne. W związku z powyższym dotychczasowe pierwsze i ostatnie drzwi dwuskrzydłowe zastąpiono drzwiami jednoskrzydłowymi.
Po przebudowie wagony otrzymały również historyczne barwy obowiązujące w Gdańsku przed II Wojną Światową.

  1004

  Ogólny widok wnętrza





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl