Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Posterunki ruchu:

Posterunki odstępowe:

Lokalizowane są w miejscach gdzie kończy się jeden odstęp i zaczyna następny. Ich rola polega wyłącznie na kierowaniu następstwem pociągów zgodnie z zasadą, że wjazd pociągu na odstęp jest możliwy tylko pod warunkiem, że poprzedni pociąg ten odstęp opuścił (odstęp jest wolny).
Posterunki odstępowe mogą być obsługiwane przez człowieka lub samoczynne. Te pierwsze występują w przypadku zastosowania telefonicznego zapowiadania pociągów lub półsamoczynnej blokady liniowej. Te drugie są w pełni automatyczne, a za informowanie maszynistów o zajętości odstępów odpowiada samoczynna blokada liniowa, składająca się z semaforów odstępowych (samoczynnych) oraz torowych układów kontroli zajętości odstępów wraz z układami zależnościowymi.
Więcej informacji na temat PBL i SBL w znajduje się
tutaj (dział liniowych urządzeń srk).






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl