Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon Sanok SN2:


  Wagon SN2



Wóz SN2 jest to silnikowy wagon dwukierunkowy z możliwością sprzęgnięcia z wagonem doczepnym. Konstrukcja pudła oparta jest na spawanej ramie stalowej.
Wagon posiada dwie osie napędne zamocowane do ramy - podwozie ostojnicowe. Jest podwójnie odsprężynowany: pudło od wózka i wózek od osi.
Układ osi jest sztywny, a ich rozstaw wynosi 3000mm.

Wagony SN2 wyposażone są w dwa wolnoobrotowe silniki trakcyjne o mocy 44kW (60KM) z własnym przewietrzaniem w postaci wentylatora na wale każdego z nich. Silniki trakcyjne z jednej strony przymocowane są do ramy wózka (tak zwane zawieszenie "za nos"), a z drugiej strony wsparte sa na łożyskach na na osi zestawu kołowego. Powyższe rozwiązanie jest niekorzystne, gdyż silnik trakcyjny jest tylko częściowo odsprężynowany przez co część drgań wywołanych jego pracą jest przenoszone na oś, a przez nią na tor, co w efekcie jest niekorzystne.

Przekładnie łączące silniki trakcyjne z osiami napędnymi mają przełożenie 1:6,3. Ich koła zazębiają się skośnie pod kątem 60 stopni.
Koła jezdne są dziesięcio szprychowe o średnicy 750mm.


  Zespół napędowy (opis na powiększeniu)



Nastawnik jazdy zastosowany w omawianym wagonie jest dziewięcio stopniowy typu młoteczkowego.


  Nastawnik jazdy firmy ELIN oraz nawrotnik



Wagony wyposażone są w hamulce mechaniczne systemu Ackley'a oraz hamulce elektryczne podwójne: zwarciowe i solenoidowe.


  Korba hamulca



  Klocek hamulcowy przy kole jezdnym



Tramwaj posiada pantograf nożycowy typu "S1", wyłącznik nadmiarowy rożkowy, a opornica zainstalowana jest na dachu wagonu i przewietrzana od przodu. Ogrzewanie wagonu odbywa się czterema grzejnikami elektrycznymi na prąd świeży lub z odzysku.


  Ogrzewacz wnętrza



Okna w przedziale pasażerskim opuszczane są z użyciem przekładni ślimakowej.


  Wnętrze wagonu



  Siedzenie



Częśc pasażerska oświetlana jest ośmioma lampami umieszczonymi w dwóch rzędach po cztery lampy przy suficie na długości wagonu. Pomosty przedni i tylny oświetlone są każdy jedną lampa.


  Lampa oświetleniowa



W skład oświetlenia zewnętrznego wchodzą: reflektor, podświetlana tablica kierunkowa i numer linii oraz dwa zestawy kierunkowskazów. Wycieraczka szyby motorniczego uruchamiana jest ręcznie.

Wagon SN2 wyposażony jest w piasecznicę uruchamianą nożnie. Nożnie jest również uruchamiany dzwonek zewnętrzny.


  Pedały: piasecznicy i dzwonka






Dane techniczne:

    - Producent: Sanocka Fabryka Wagonów "Sanowag"
    - Układ osi: Bo
    - Rodzaj prądu: stały 600V
    - Ilość pantografów: 1
    - Ilość członów: 1
    - Ilość kabin: 2 (dwukierunkowy)
    - Typ silnika: BBF Elin
    - Ilość silników: 2
    - Moc silników: 2 x 44 kW
    - Obrotów na minute /silnik: 870
    - Rodzaj rozruchu: oporowy
    - Hamulce: mechaniczne (Ackley'a), elektryczne (zwarciowe i solenoidowe)
    - Masa własna: 11,2 Mg
    - Całkowita długość: 10900 mm
    - Rozstaw osi: 3000 mm
    - Średnica kół: 750 mm
    - Szerokość pudła: 2260 mm
    - Wysokość bez pantografu: 3215 mm
    - Ilość miejsc stojących / siedzących: 42 / 24




Powyższe opisy opracowałem na podstawie broszur
Miejskiego Zakładu Napraw Tramwajów Sp. z o.o.
w Krakowie (obecnie zakład wcielony do MPK S.A.)




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl