Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Sygnalizacja kolejowa:

Tarcze manewrowe:
- Ogólne informacje i oznaczenia tarcz manewrowych
- Sygnały manewrowe na tarczach kształtowych
- Sygnały manewrowe na tarczach świetlnych
- Sygnały manewrowe na semaforach półsamoczynnych











































1) Ogólne informacje i oznaczenia tarcz manewrowych:
Rozróżniamy tarcze manewrowe kształtowe i świetlne. Sygnały na nich pokazywane dotyczą wyłącznie pojazdów trakcyjnych manewrujących ze składem lub bez.

Tarcze manewrowe należy oznaczać literami „Tm” z kolejnym numerem sygnalizatora, wzrastająco zgodnie z kilometrażem linii, w poszczególnych grupach i rejonach manewrowych zachowując niezbędną rezerwę na rozbudowę, według zasad jak dla semaforów.
Na dużych stacjach (np. rozrządowych) w poszczególnych grupach torów i rejonach manewrowych numeracja tarcz manewrowych rozpoczyna się od kolejnej dziesiątki lub setki (np. w jednej grupie Tm1-19, Tm20-29, Tm100-199, Tm200-299).

Kliknij aby powiększyć    Oznaczenie tarczy manewrowej




Do początku strony




2) Sygnały manewrowe na tarczach manewrowych kształtowych:



W przypadku gdy ustawiona jest tarcza manewrowa nieruchoma to znaczy, że jazda manewrowa jest zawsze zabroniona.

Kliknij aby powiększyć    Tarcza manewrowa nieruchoma




Do początku strony




3) Sygnały manewrowe na tarczach manewrowych świetlnych:




Kliknij aby powiększyć    Sygnalizator manewrowy

Kliknij aby powiększyć    Sygnalizator manewrowy karzełkowy




Do początku strony




4) Sygnały manewrowe na semaforach półsamoczynnych:







Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl