Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Tarcze ostrzegawcze przejazdowe:

Ustawia się je przy torach, gdzie występują duże prędkości kursowania pociągów dla poinformowania maszynisty o sprawności działania sygnalizacji przejazdowej na najbliższym przejeżdzie drogowo kolejowym.

Tarcze ostrzegawcze przejazdowe należy oznaczać liczbą odpowiadającą kilometrowi i hektometrowi przejazdu. Dla tarczy przy torze nieparzystym ostatnią cyfrą w liczbie jest najbliższy hektometr nieparzysty (patrząc w kierunku jazdy), a dla tarczy przy torze parzystym – hektometr parzysty. Oznaczenie tarczy ostrzegawczej przejazdowej dla jazd kierunku niewłaściwego należy uzupełnić prze dodanie litery „N”.


Tarcze przejazdowe składają się z oprawy (głowicy), w której zamontowane z dwie lampy mogące świecić światłem białym w jednym pionie, oraz pod nimi, dwie lampy mogące świecić światłem pomarańczowym w linii poziomej.
Oprawa umieszczona jest na słupie malowanym w biało - czarne pasy.

 
Sygnały na tarczach ostrzegawczych przejazdowych



Kliknij aby powiększyć    Tarcza ostrzegawcza przejazdowa

Kliknij aby powiększyć    Sygnał Osp2


Żarówki sygnalizacyjne tarczy ostrzegawczej przejazdowej o mocy 12W zasilane są prądem stałym 12V. (inne sygnalizatory zasilane są prądem przemiennym).


W stanie zasadniczym (gdy nie jedzie pociąg) tarcze ostrzegawcze przejazdowe są wygaszone. Gdy pociąg przejedzie przez czujnik załącza działanie urządzeń ssp, po czym aparatura sterująco - kontrolna sprawdza prawidłowość działania ssp i powoduje wyświetlenie odpowiedniego sygnału na tarczy.
W przypadku gdy tarcza pozostaje ciemna to znaczy, że urządzenia są niesprawne.


Na trasie po tej samej stronie co tarcza ostrzegawcza przejazdowa umieszcza się wskaźnik W11p, a przed masztem tarczy wskaźnik W1.

Kliknij aby powiększyć    Wskaźniki W11p


Na wskaźniku W11p może znajdować się jeden trójkąt (jak wyżej) lub dwa trójkąty. Ten pierwszy ustawia się w odległości 200 m, a ten z dwoma trójkątami w odległości 400 m, przed tarczą ostrzegawczą przejazdową.

Kliknij aby powiększyć    Wskaźnik W11p - „Wskaźnik przejazdowy” - 400 m przed


Informacje na temat przejazdów kolejowych znajdują się tutaj się tutaj...





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl