Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót
do menu

Sygnalizacja kolejowa:

Sygnały zamknięcia toru:

Sygnały zamknięcia toru są to między innymi sygnały na tarczach zaporowych, wykolejnicach, obrotnicach, wagach, kozłach oporowych, itp.




Tarcze zaporowe służą do dawania sygnałów na torach stacyjnych. Sygnał Z1 na tarczach zaporowych dotyczy zarówno manewrów jak i pociągów. Latarnie tarcz zaporowych zainstalowane są na słupkach.

Tarcze zaporowe oraz tarcze pozostałych sygnałów są oświetlone od środka białym światłem, przez co powyższe sygnały obowiązują zarówno w dzień, jak i w nocy.


Kliknij aby powiększyć    Tarcza zaporowa kształtowa - sygnał Z1

Z tyłu tarcze zaporowe posiadają dwa białe mleczne światła, które w ułożeniu poziomym informują, że tarcza wskazuje sygnał zabraniający jazdy, a w położeniu ukośnym sygnał zezwalający na jazdę.

Kliknij aby powiększyć    Światełka z tyłu tarczy zaporowej - sygnał Z1






Kliknij aby powiększyć    Sygnały na wykolejnicy

Również dwa białe światełka posiadają sygnały na wykolejnicy z tą różnicą, że sygnał zezwalający na jazdę podawany jest przez dwa światełka zlokalizowane pionowo.

Kliknij aby powiększyć    Światełka z tyłu sygnału przy wykolejnicy






Kliknij aby powiększyć    Żuraw wodny

Kliknij aby powiększyć    Sygnały na żurawiu wodnym






Kliknij aby powiększyć    Sygnał przy koźle oporowym (nieruchomy)


Latarnie sygnałów przy koźle oporowym (nieruchome) posiadają z tyłu jedno mleczne światełko.

Kliknij aby powiększyć    Światełko z tyłu sygnału na koźle oporowym



Za zezwoleniem mogą być stosowane tarcze / sygnały nieoświetlone.





Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl