Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu TATRA T5C5:

Jazda ukrotniona:

Wagony typu TATRA T5C5 przystosowane są do jazdy solo jak również ukrotnionej w maksymalnie trójwagonowym składzie. W Budapeszcie omawiane tramwaje nie są eksploatowane solo - jako pojedyncze wagony.

Kliknij aby powiększyć    Skład dwuwagonowy

Kliknij aby powiększyć    Skład trójwagonowy


Do połączeń wagonów ze soba służą półautomatyczne sprzęgi zainstalowane pod odbojnikami w ścianach przednich i tylnych wagonów.

Kliknij aby powiększyć    Sprzęg półsamoczynny (opis na powiększeniu)


Sprzęgi te zapewniają połączenie mechaniczne i elektryczne wagonów, dzięki czemu nie są stosowane dodatkowe połączenia kablowe między wagonami.

Połączenie wagonów następuje automatycznie poprzez dojazd wagonem do wagonu. Elementy łączeniowe znajdujące się w głowicach sprzęgów samoczynnie zakleszczają się.
Rozłączenie pojazdów odbywa się ręcznie poprzez użycie specjalnej dźwigni do rozsprzęgania

Kliknij aby powiększyć    Sprzęgi połączone


Konfigurację wagonów pod względem sterowania i elektryki ustawia się za pośrednictwem przełącznika znajdującego się w suficie kabiny wraz z odłącznikiem odbieraka prądu.

Kliknij aby powiększyć    Odł. pantografu i przełącznik ukrotnienia






Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl