Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu TATRA T5C5:

Część pasażerska i drzwi:

1) Część pasażerska:
Wagony typu TATRA T5C5 są w pełni wysokopodłogowe z jednakową wysokością podłogi na całej długości pojazdu. Łączna pojemność pasażerska pojazdu wynosi 100 osób w tym 26 na miejscach siedzących. Pozostałe 74 miejsca przeznaczona jest dla pasażerów stojących.


Układ wnętrza - rozmieszczenie siedzeń

Kliknij aby powiększyć    Wnętrze wagonu (fabryczne)

Kliknij aby powiększyć    Tabliczka z informacją o miejscach

Kliknij aby powiększyć    Siedzenia podwójne


Siedzenia pasażerskie przebiegają w dwóch rzędach - w jednym są siedzenia podwóje, w drugim pojedyncze. W związku z szerokością pudła pojazdu wynoszącą 2,5 metra i powyżej omówionym rozmieszczeniem siedzeń utworzone zostało szerokie przejście / strefa dla stojących środkiem pojazdu.


Oświetlenie wagonu zamontowane jest po bokach sufitu, w dwóch rzędach przy górnych krawędziach okien. W wagonie zastosowano oświetlenie jarzeniowe (świetlówki).

Kliknij aby powiększyć    Lampy oświetleniowe


Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej realizowane jest poprzez elektryczne grzejniki poprowadzone przy podłodze wzdłuż ścian bocznych. Elementy grzewcze zasilane są bezpośrednio napięciem z sieci trakcyjnej (znamionowo 600V).
Załączaniem i wyłączaniem oogrzewania oraz moc grzania ustala motorniczy za pomocą manipulatorów na pulpicie.

Kliknij aby powiększyć    Ogrzewacze elektryczne



Okna boczne w omawianym wagonie są czterokwaterowe, z każdą kwaterą przesuwną.

Kliknij aby powiększyć    Okno boczne

Kliknij aby powiększyć    Młotek do awaryjnego zbicia szyb


Fabrycznie omawiane pojazdy wyposażone zostały w kasowniki ręczne, które podczas kasowania przedziurawiają bilet zgodnie z ustawieniem na dany dzień.

Kliknij aby powiększyć    Kasownik ręczny


Powyższe kasowniki BKV z.r.t. Budapeszt wymienia sukcesywnie na automatyczne kasowniki elektroniczne.

Kliknij aby powiększyć    Kasownik automatyczny




Pod drugim i trzecim siedzeniem w rzędzie siedzeń pojedynczych licząc od kabiny mieści się skrzynka techniczna. Są w niej miedzy innymi dodatkowe elementy łączeniowe sprzęgów używane w przypadku na przykład holowania

Kliknij aby powiększyć    Skrzynka techniczna



Standardowo pojazdy wyposażone są w wewnętrzne i zewnętrzne tablice informacyjne planszowe oraz system nagłośnienia, dzięki czemu motorniczy może zapowiadać kolejne przystanki używając mikrofonu na pulpicie.

Kliknij aby powiększyć    Tablica planszowa nad maszyną drzwiową

Kliknij aby powiększyć    Tablica planszowa zewnętrzna

Kliknij aby powiększyć    Mikrofon na pulpicie


W pojazdach zmodernizowanych oprócz tablic planszowych przewoźnik montuje tablice elektroniczne wraz z automatyczną informacją głosową (zobacz w dziale modernizacje).






Do początku strony




2) Drzwi pasażerskie:
Pojazd w związku z przystosowaniem do jazdy dwukierunkowej wyposażony jest w drzwi wejściowe po obydwu stronach pudła w ilości trzech sztuk na stronę. Każde wejście drzwiowe posiada schodki z racji wysokiej podłogi w wagonie.
Pierwsze i trzecie drzwi posiadają dodatkowo specjalnie poszerzony pierwszy stopień wejścia tak by mimo zbieżności scian podczas postoju na przystanku pomiędzy drzwiami, a peronem nie było dużej dziury.

Kliknij aby powiększyć    Stopnie wejściowe

Kliknij aby powiększyć    Poszerzony stopień w drzwiach skrajnych


W wagonie zastosowano drzwi harmonijkowe z napędami elektrycznymi zamontowanymi w skrzyniach drzwiowych, nad każdym z wejść.

Kliknij aby powiększyć    Drzwi harmonijkowe

Kliknij aby powiększyć    Szrzynia z napędem drzwiowym


W powyższej skrzyni mieści się zespół napędowy drzwi w postaci silnika elektrycznego zasilanego napięciem pokładowym 24V, przekładni jednostopniowej oraz koła mimośrodowego, od którego odchodzą cięgna połączone z osiami drzwi. W skrzyni tej znajdują sie również styczniki krańcowe pracy napędu, zabezpieczenia elektryczne i inne inne elementy sterowania drzwiami wraz z buczkiem ostrzegawczym, który nadaje sygnał przed zamknięciem.

Kliknij aby powiększyć    Maszyna drzwiowa (opis na powiększeniu)



Schemat działania maszyny drzwiowej


Na spodniej ścianie skrzyni drzwiowej zainstalowane są dwie pomarańczowe lampki załączające się wraz sygnałem ostrzegawczym zamknięcia drzwi. Obok nich przykręcone są prowadnice w ktrótych poruszają się rolki prowadzące skrzydła drzwiowe z pozycji otwartej do zamkniętej i na odwrót.

Kliknij aby powiększyć    Prowadnice rolek drzwi (opis na powiększeniu)

Kliknij aby powiększyć    Zapalone lampki ostrzegawcze przed zamknięciem drzwi


Fabrycznie omawiane wagony nie zostały wyposażone w przyciski indywidualnego otwierania drzwi dla pasażerów.

Kliknij tutaj i zobacz film o procesie zamykania drzwi w wagonach TATRA T5C5







Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl