Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Tory i infrastruktura torowa:

Podtorze i nawierzchnia torowa:

Głównymi elementami drogi szynowej są podtorze i nawierzchnia torowa.
a) Podtorze to budowla ziemna drogi kolejowej (naturalna lub sztuczna) przystosowana do ułożenia nawierzchni torowej. Zadaniem podtorza jest przejęcie dynamicznych nacisków od taboru poprzez szyny, podkłady i podsypkę (czyli nawierzchnię torową). Podtorze stanowi fundament toru kolejowego, a górna powierzchnia podtorza przyjmująca obciążenia ruchome z nawierzchni torowej.

b) Nawierzchnia torowa musi być przystosowane do przenoszenia obciążeń pochodzących od przejeżdżających pojazdów oraz wyprofilowana zgodnie z geometrią trasy.
Nawierzchnia torowa może być wykonywana w technologii podsypkowej lub bezpodsypkowej.
W technologi podsypkowej nawierzchnię stanowi podsypka oraz rama toru, w skład której wchodzą szyny, złączki, przytwierdzenia i podkłady. Ten typ nawierzchni stosuje się na torach wydzielonych.


  Podsypkowa technologia budowy nawierzchni torowej



W technologii bezpodsypkowej nawierzchnię stanowią podbudowy betonowe, prefabrykaty itp. Ten typ nawierzchni stosuje się na torach niewydzielonych - gdy przebiegają np. w jezdni oraz często pod rozjazdami.


  Bezpodsypkowe technologia budowy nawierzchni torowej






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl