Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrót

Fotorelacja z Targów TRAKO 2019 w Gdańsku:

W dniach 24-27 września 2019 roku odbyła się w Gdańsku XIII edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO.
Ekspozycja kolejny raz miała miejsce na terenach Międzynarodowych Targów Gdańskich S.A. w siedzibie Centrum Wystawienniczo Kongresowym AmberExpo przy stadionie PGE Arena.
Tabor kolejowy prezentowany był na torach wystawienniczych w ramach przystanku kolejowego Gdańsk - Stadion Expo oraz obok głównego budynku targowego na tymczasowo ustawionych torach.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć
AmberExpo - MTG S.A. - TRAKO 2019



We wszystkich halach wystawienniczych jak co roku znajdowały się stoiska firm i instytucji z branży transportu szynowego. Wybrane przedstawione są na poniższych fotografiach.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   


Wybrane stoiska wystawiennicze w halach AmberExpo podczas TRAKO 2019



Na torach ekspozycyjnych zaprezentowane zostały pojazdy następujących firmy (kolejność alfabetyczna):


BOMBARDIER Transportation zaprezentował lokomotywę czteroosiową, jednosystemową serii TRAXX 3, która eksploatowana będzie w firmie LOTOS Kolej.
To nowa trzeci generacja słynnej rodziny TRAX. Lokomotywa ta konstrukcyjnie przystosowana jest do zabudowy spalinowego modułu dojazdowego w miejscu obecnego bloku balastowego na ostoi.

Kliknij aby powiększyć   Traxx 3

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć   Balast w miejscu modułu dojazdowego

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć
Cięgno trakcyjne (drąg pociągowy) pomiędzy nadwoziem, a wózkiem




MODERTRANS zaprezentował dwukierunkowy, trójczłonowy tramawaj Moderus Gamma dla MPK Poznań Spółka z o. o. Tramwaj ten jest w 100% niskopodłogowy z układem osi Bo'2'2'Bo' z wszystkimi wózkami skrętnymi. Nietypowy układ podłogi związny jest zabudową zespołów napędowych po zewnętrznej stronie ram wózków (wzdłużnie) przy zapewnieniu ich obrotowości i otrzymaniu możliwie jak najszerszych przejść pomiędzy nadkolami.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć
Moderus Gamma - nr 926



Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  



NEWAG zaprezentował trzy pojazdy - dwie lokomotywy oraz pierwszy polski pociąg hybeydowy. Zaprezentowana została lokomotywa E4DCUa (EU160) dla PKP INTERCITY S.A., których przewoźnik zamówił 20 sztuk z opcją. Podczas targów podpisana została umowa na opcję, czyli kolejne 10 lokomotyw. Griffiny dla PKP IC to jednosystemowe lokomotywy uniwersalne o mocy ponad 5 MW. W stosunku do poprzednich egzemplarzy, które były testowane przez PKP IC, a które obecnie są eksploatowane w firmach ORLEN Koltrans i LOTOS Kolej wprowadzono zasadniczą modyfikację w postaci wózków z w pełni usprężynowanym zawieszeniem zespołow napędowych (wał drązony - sprzęgła) w miejsce dotychasowego rozwiązania z zawieszeniem silników "za nos". Rozwiązanie to było punktowanym wymaganiem przetargu przewoźnika. Lokomotywy te nie są też wyposażone w moduł dojazdowy. Prędkość eksploatacyjna lokomotyw to 160 km/h.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć
Lokomotywa EU160-003



Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Poniej zdjęcie z momentu uroczystego podpisania umowy na opcję dodatkowych 10-ciu lokomotyw:

Kliknij aby powiększyć   Uroczystość oficjalnego rozszerzenia zamówienia od opcję 10 sztuk


Drugą lokootywą zaprezentowaną na targach jest sześcioosiowy elektrowóz E6ACTad (ET26) "Dragon 2" z modułem dojazdowym dla PKP CARGO S.A. Pierwsze zamówienia na Dragony dotyczyło 3 sztuk lokomotyw jednosystemowych bez modułu. Pojazdy te oznaczone jako ET25 (E6ACTa) są już w eksplaotacji. Prezentowana tu lokomotywa to egzemplarz z drugiego zamówienia na 7 lokomotyw jednosystemowych z modułem dojazdowym i 20 lokomotyw dwusystemowych (3 kV DC i 25 kV AC), które mają być dostarczone przewoźnikowi do końca 2021 roku. Lokomotywy wieloystemowe będą miały dopuszczenie do eksplotacji w Polsce, Czechach i Słowacji.

Kliknij aby powiększyć   Lokomotywa E6ACTad (ET26--001)

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Największą nowością na targach była prezentacja pierwszego polskiego pojazdu hybrydowego, czyli zespołu trakcyjnego przystosowanego do jazdy po liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. Ten trójczłonowy pojazd oparty na konstrukcji ezt "Impuls 2" został wyposażony w napęd trakcyjny z wykorzystaniem asynchronicznych silników trakcyjnych, które poprzez falowniki trakcyjne zasilane są w zależności od wybranej trakcji odpowiednio z sieci trakcyjnej (dla trakcji elektrycznej) lub generator napędzany silnikiem spalinowym (trakcja spalinowa - przekładnia elektryczna). Pojazd posiada dwa spalinwe zespoły napędowe (power-pack) zlokalizowane pod wysoką podłogą za wózkami napędowymi (skrajnymi). Pod niską podłogą członów skrajnych podwieszone są zbiorniki paliwa o pojemnosci 500 litrów każdy.
Pojazd pojawił się na targach dopiero drugiego dnia, czyli 25 września. Wtedy też o godzinie 12:00 odbyła sie jego oficjalna premiera.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Oficjalna premiera pojazdu



Dzień wcześniej w godzinach wieczornych pojazd został podstawiony na teren targowy, skąd odbył się pierwszy oficjalny przejazd promocyjny z wykorzystaniem obydwu rodzajów trakcji. Od stacji Gdańsk Stadion Expo do Gdańsk Główny pojazd jechał z wykorzystaniem napędu spalinowego, a od stacji Gdańsk Główny do przystanku Gdańsk Żabianka AWFiS przejechał po trasie SKM w trakcji elektrycznej.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Przedpremierowy przejazd promocyjny



Poniżej kilka zdjęć z poajzdu:

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  



PESA Bydgoszcz S.A. zaprezentowała dwa pojazdy - czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny typu 48WE "Elf II" dla Kolei Wielkopolskich oraz tramwaj serii "Twist" dla Gorzowa Wielkopolskiego. Traamwaj ten jest w pełni niskopodłogowy o długości 24,2 m. Ma 48 siedzeiń stałych i 8 składanych, a całkowita pojemność pasażerska wynosi 170 pasażerów.

EZT 48WE "Elf II":

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Tramwaj 2015N "Twist":

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  



PKP INTERCITY S.A. zaprezentowała najnowsze zmodernizowane wagony pierwszej i drugiej klasy. Wykonawcami modernziacji poszczególnych typów wagonoów były firmy: Fabryka Pojazdów Szynowych "Cegielski" oraz konsorcjum PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Wagon 174A (FPS):

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Wagon 111A-20 (PESA):

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Wagon 141A-20 (PESA):

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Wagon 140A-10 (ZNTK MM):

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  



PLASSER-THEURER zaprezentował nowoczesną podbijarkę torową z funkcją stablizacji toru. Maszyna ta po wyrównaniu toru poprzez podbicie podkladów tłuczniem realizuje również stabilizację nawierzchni torowej. W wyniku tego możliwe jest uruchomienie ruchu pociągów z maksymalnymi prędkościami eksploatacyjnymi dla danej trasy bez potrzeby ograniczania prędkości ich jazdy na czas naturalnej stabilizacji toru.

Kliknij aby powiększyć   Podbijarka 09-3X NG

Kliknij aby powiększyć   Dane techniczne/b>

Kliknij aby powiększyć   Kabina sterownicza podbijarki

Kliknij aby powiększyć   Moduł podbijający

Kliknij aby powiększyć   Połączenia hydrauliczne modułu podbijającego

Kliknij aby powiększyć   Stanowisko operatora podbijarki

Kliknij aby powiększyć   Stanowisko operatora podbijarki

Kliknij aby powiększyć   Zespół napędowy maszyny



STADLER zaprezentował dwa pojazdy. Pierwszy z 70-ciu zamówionych przez Koleje Mazowieckie pięcioczłonowych elektrycznych zespołow trakcyjnych typu Flirt 3 oraz tramwaj serii TANGO typu NF2 dla Ostrawy.
Oficjalna premiera zespołu Flirt 3 miała miejsce pierwszego dnia targów o godzinie 15:00. Pojazd ten ma układ osi Bo'2'2'2'2'Bo'. Nadwozie pojazdu jest wykonane w technologii aluminiowej. Wózki mają konstrukcję stalową, spawaną.
Zaprezentowany NF2 "nOVA" tramwaj ma długość 24,9 metra i jest dwuczłonowy, jednoprestrznny. Pierwszy człon (dłuższy) oparty jest na dwóch wózkach dwuosiowych, a człon drugi (krótszy) na jednym wózku dwuosiowym. Całkowita pojemnosć pasażerska wyosi 188 osób przy 61 na miejscach siedzących. Ostrawa zamówiła 30 z opcją 10 wagonów tego typu.

Kliknij aby powiększyć   EZT Flirt 3 - L4423-002

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  


Tramwaj "Tango" NF2:

Kliknij aby powiększyć   Tramwaj NF2 "nOVA" dla Ostrawy

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć  



Jak co roku na targach wystawione były również urządzenia i maszyny do budowy, utrzymania i naprawy infrastruktury.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  


Ciekawostką tegorocznych targów był też zabytkowy, odrestaurowany skład tramwajowy (wagon silnikowy + doczepa) CARL WEYER z 1904 roku. Składy takie były eskploatowane w Poznaniu. MPK Poznań ostatecznie wycofało te wagony z ruchu liniowego w 1960 roku.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Zabytkowy skad CARL WEYER



Należy zwrócic uwagę, że tegoroczne targi były stosunkowo skromne w liczbie prezentowanego taboru, jednak jak widać miało miejsce kilka ciekawych premier.
Kolejna, XIV edycja targów TRAKO odbędzie się we wrześniu 2021 roku. A już w przyszłym roku targi INNOTRANS Berlin 2020.





TRAKO 2019
Międzynarodowe Targi Kolejowe

Organizator:
Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. - Gdańsk - AmberExpo
www.trakotargi.pl
www.mtgsa.pl




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl