transportszynowy.pl

najobszerniejsze centrum wiedzy o transporcie szynowym po polsku

Fotorelacja z Targów InnoTrans 2022 w Berlinie > SIEMENS

Jak było wspomniane we wstępie, bardzo duża ilość taboru zaprezentował na targach koncern SIEMENS.
Na torach wystawienniczych znalazł się skład metra X-Wagen dla Wiednia, którego konfiguracja zapewnia o około 15% szybszą wymianę pasażerską. Jest to skład jednoprzestrzenny, sześcioczłonowy. Przystosowany jest do sterowania manualnego, półautomatycznego i w pełni automatycznego. Nadwozia pojazdu wykonane są z aluminium. Kolejnym pojazdem z zakresu transportu miejskiego był niskopodłogowy, jednokierunkowy, czteroczłonowy tramwaj typu GT8 "Avenio" dla Norymbergi.
W zakresie pojazdów kolejowych niemiecki producent zaprezentował zespoły trakcyjne rodziny Mireo Plus, Desiro oraz lokomotywy rodziny Vectron. Pierwsza z jednostek Mireo Plus to dwuczłonowy, elektryczny, akumulatorowy  zespół trakcyjny jednosystemowy (15 kV AC) wyposażony w zasobnik do jazdy z baterii akumulatorów. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h dla jazdy pod siecią trakcyjną jak i z baterii (dla prezentowanego pojazdu, dla Ortenau: 140 km/h). Druga jednostka rodziny Mireo to również dwuczłonowy zespół trakcyjny tylko z napędem wykorzystującym ogniwa wodorowe i baterię akumulatorów, przystosowany do jazdy z prędkością 140 km/h. Skład Desiro to czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny z członami środkowymi piętrowymi (tocznymi) i członami skrajnymi jednopoziomowymi (napędowymi). W ramach prezentowanych lokomotyw rodziny Vectron, zaprezentowany został wielosystemowy elektrowóz (MS), przystosowany do jazdy z prędkością 230 km/h oraz lokomotywa serii DualMode, czyli lokomotywa dwutrakcyjna z napędem elektrycznym i spalinowym (silnik MTU) z przekładnią elektryczną. Dodatkowo, drugą lokomotywę DualMode wyposażoną w silnik CUMMINS zaprezentowało DB Cargo.

Skład metra X-Wagen dla Wiednia:












Tramwaj GT8 Avenio dla Norymbergi:





 

 

 
 




Mireo Plus B (bateryjny) dla Ortenau:







   



Mireo Plus H (wodorowy):

 



 


EZT Desiro HC (High Capactity) dla ODEG:





 



 








Lokomotywa Vectron MS (Multisystem):

 


Lokomotywa Vectron DualPower (dwutrakyjna) z silnikiem MTU:





 

 

 



Lokomotywa Vectron DualPower w barwach DB Cargo - z silnikiem CUMMINS: