Fotorelacja z Targów InnoTrans 2006 w Berlinie > Wybrani wystawcy na InnoTrans 2006
Wybrani wystawcy:
ALSTOM Transport:
Koncert ALSTOM oprócz bardzo dużego stanowiska w hali wystawowej prezentował nowoczesne pojazdy pasażerskie. Wśród nich znalazł się między innymi pojazd ruchu regionalnego Regio Citadis posiadający napęd w postaci silnika diesla z przekładnią elektryczną lub możliwość jazdy dzięki energii pobieranej z sieci trakcyjnej.
ALSTOM RegioCitadis
Innym pojazdem ALSTOMu była prototypowa lokomotywa manewrowa serii 203c z napędem hybrydowym.
Lokomotywa manewrowa z napędem hybrydowym
ALUTHERM:
ALUTHERM to linia produkcyjna masy i oprzyrządowania do termitowego spawania szyn firmy Rolf Plotz. Na zewnętrznym stoisku przedstawiciele zakładu wystawili elementy potrzebne do spawania termitowego oraz przeprowadzali prezentacje tej metody spawalniczej.
Prezentacja spawania termitowego ALUTHERM
Więcej informacji na temat spawania termitowego znajduje się przy opisie torowisk na www.transportszynowy.prv.pl
BOMBARDIER Transportation:
Koncern Bombardier miał bardzo duże stanowisko wystawiennicze wenątrz hali, na którym była możliwość poznania wszystkich pojazdów produkowanych przez firmę Bombardier. Druga prezentacja koncernu mieściła się na zewnątrz. Na torach peronowych ustawione były lokomotywy serii TRAXX oraz pawilon restauracyjno-prezentacyjny dotyczący lokomotyw i urządzeń sterowania ruchem.
Oprócz powyższych Bombardier zaprezentował też kilka pojazdów pasażerskich.
Stanowiska koncernu Bombardier Transportation
Na stanowiskach Bombardiera prezentowałem przedstawicielom koncernu Bombardier Transportation symulator wagonu NGT6 nad którym obecnie pracuję.
Lokomotywa spalinowa BOMBARDIER TRAAX P160
Prezentacja systemów sterowania ruchem
CATERPILAR:
Caterpilar to jeden z czołowych poducentów silników spalinowych oraz maszyn budowlanych.
Na targach Innotrans firma pokazywała swoje najnowsze rozwiązania wdziedzinie silników do lokomotyw.
Stanowisko firmy CATERPILAR
Jeden z silników wysokoprężnych
GESSMANN:
Firma Gessmann jest producentem przycisków i manipulatorów pulpitowych.
Wystawa firmy GESSMANN
Mechaniczny nastawnik jazdy
Przyciski i manipulatory pulpitowe
KNORR-BREMSE:
Firma Knorr-Bremse to czołowy producent układów hamulcowych do lokomotyw i innych pojazdów trakcyjnych.
Na targach można było zobaczyć między innymi przekrój przez zespół hamulca tarczowego, nastawniki hamulcowe oraz szafy z aparaturą hamulcową.
Stoisko KNORR - BREMSE
Przekrój przez hamulec tarczowy
Fragment szafy pneumatycznej i nastawniki hamulcowe
LEOLINER:
Firma LEOLINER zaprezentowała zwiedzającym dwa składy tramwajowe:
Tramwaj LEOLINER NGTW6
MAN
Swoje silniki wysokoprężne prezentował również koncern MAN.
Silnik MAN
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.:
Bydgoski zakład był jedyną firmą prezentującą krajowy tabor. Na targach PESA zaprezentowała łącznei trzy pojazdy:
- elektryczny zespół trakcyjny serii ED59 (Acatus)
- autobus szynowy serii SA133
- niskopodłogowy tramwaj 121N dla Elbląga
EZT serii ED59
Szynobus SA133
Tramwaj 121N
REBS:
Firma REBS zajmuje się produkcją układó centralnego smarowania obrzeży kół pojazdów szynowych oraz powierzchni tocznych szyn. Na stosisku tego wystawcy można było zobaczyć część urządzeń smarowniczych oraz schematy ilustrujące ich działanie.
Wystawa firmy REBS
Smarownica obręczy kół
Schemat układu smarującego
SIEMENS Transportation:
Bardzo dużo pojazdów szynowych począwszy od lokomotyw przez tramwaje, pociągi regionalne, po super szybki skład VELARO, który niewątpliwie cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, zaprezentował koncern SIEMENS.
Skład VELARO osiągający prędkość 350km/h
Piętrowy pociąg regionalny RABe 514
Tramwaj SIEMENS Combino
Kliknij tutaj i obejrzyj opis techniczny wagonu SIEMENS Combino NF12 eksploatowanego w Budapeszczie.
Na wystawie SIEMENSa można było również poznać budowę i działanie pociągów magnetycznych MAGLEV:
Model kolejki magnetycznej i prowadnica z elementami elektromagnetycznymi
Na ekspozycji zewnętrznej SIMENS prezentował urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przykładowe z nich przedstawiam na poniższych fotografiach:
Sygnalizatory świetlne kolejowe
Rezonator torowy
Szafa z aparaturą przejazdową (SSP)
SKODA Transportation:
Na stoisku SKODY z daleka ujrzeć można było skorupę kabiny tramwaju serii 14T, który w Polsce został zakupiony przez MPK we Wrocławiu spółka z o.o.
Na peronach czeski producent zaprezentował natomiast wagon serii 06T dla włoskiego przewoźnika FdS.
Niskopodłogowy tramwaj 06T
STADLER Rail AG:
Firma STADLER również dość znacząco wyróżniła się na ekspozycji. Oprócz firmowego stoiska można było zobaczyć nowoczesny pociąg regionalny ARRIVA, który w Polsce, w wersji elektrycznej ma być eksploatowany między innymi na liniach obsługiwanych przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach. Ciekawym rozwiązaniem składu z napędem spalinowym jest umieszczenie podzespołów napędowych pociągu w osobnym członie pojazdu.
Pociąg STADLER Arriva
Innym przykładem pojazdu prezentowanym przez STADLERa był wagoni kolei górskiej zębatej. Dzięki zębatce możliwy jest wjazd takiego pojazdu na strome zbocza górskie. Dzięki zaprezentowaniu go na skośnej platformie, można było dokładnie obejrzeć zespół napędowy.
Wagoni kolejki górskiej
STEMMANN i SCHUNK
Firma Stemman to czołowy producent odbieraków prądu do sieci trakcyjnej napowietrznej jak również do trzeciej szyny.
STEMMAN - odbieraki prądu na wystawie firmy
Innym producentem odbieraków prądu jest firma SCHUNK. Na jej stoisku oprócz całych pantografów można było obejrzć ofertę ślizagaczy, ślizgów, nabieżników i innych elementów wchodzących w skład budowy odbieraków.
Elementy składowe odbieraków prądu
VOITH:
Pośród pojazdów prezentowanych na targach znacząco wyróżniała sie spalinowa lokomotywa firmy VOITH. Pojazd ten ma dosyć nietypowe lecz według mnie ciekawie kształty bryły zewnętrznej.
Lokomotywa spalinowa VOITH Maxima 40CC
VOSSLOH:
Firma Vossloh jako producent taboru jak również podzespołów miała kilka stoisk na targach. Na zewnątrz koncern zaprezentował między innymi lokomotywy spalinowe swojej produkcji.
Lokomotywa manewrowa VOSSLOH Am843
Największa prezentacja firmy VOSSLOH
Dodatkową ciekawostką zaprezentowaną przez tą firmę był trójczłonowy trolejbus.
Trolejbus firmy VOSSLOH przed halą targową
W dziedzinie infrastruktury omawiana firma prezentowała między innymi napędy zwrotnicowe oraz układy elektryczne i podzespoły do pojazdów szynowych.
Napęd zwrotnicowy VOSSLOH
System sterowania ruchem - monitory kontrolne
ZF:
Firma ZF, która jest producentem nowoczesnych przekładni jako jedna z czołowych firm tej branży prezentowała na targach swoje produkty:
Przestrzeń wystawowa firmy ZF
Przekładnie ZF
Inne prezentacje:
Na targach oprócz powyżej opisanych stoisk, które były jedynie ich cząstką, można było również znaleźć wiele firm zajmujących się budową sieci trakcyjnej, prezentujących nowoczesne rozwiązania budowy nawierzchni torowych, zajmujących się logistyką. Swoje stoiska mieli również przewoźnicy i właściciele linii kolejowych.
Przykładowe przytwierdzenia szyn
Elementy budowy sieci trakcyjnej
Oprócz pojazdów pasażerskich na targach prezentowane były pojazdy szynowe do przewozów towarowych oraz pojazdy techniczne zarówno kolejowe jak i drogowo-kolejowe. Poniższa fotografia przedstawia pojazd szlifierkę torową na podwoziu samochodowym. Za tym pojazdem stał autobus szynowy SA133 PESA Bydgoszcz S.A.
Samochód - szlifierka torowa VMeili