Lokomotywy 311D > Kabiny maszynistów
Po zamontowaniu na ostoi kompletnego modułu napędowego (SKID) następuje montaż kabin maszynistów, tak, że czołowe części modułu znajdują się w ich wnętrzu. Kabiny mają konstrukcję stalową, wyłożoną od zewnątrz skorupą z laminatu poliestrowo - szklanego. Stalowa konstrukcja (szkielet) kabiny
Szkielet kabiny na ostoi wraz z modułem napędowym
Ściana czołowa kabiny z laminatu przed montażem
Laminat kabiny przyklejony na szkielecie stalowym
Do każdej kabiny prowadzą 2 wejścia. Znajdują się one w tylnej ścianie kabiny na przedłużeniu pomostów usytuowanych wzdłuż modułu napędowego GE. Pomost międzykabinowy wzdłuż modułu GE
Wejście do kabiny
We wnętrzu kabin znajduje się pulpit sterowniczy ze stanowiskiem dla maszynisty po stronie prawej patrząc dla kierunku jazdy oraz stanowisko pomocnika maszynisty po stronie lewej. Stanowisko maszynisty
Stanowisko pomocnika maszynisty
Wadą kabiny jest mała ilość miejsca (wąskie przejście za fotelami) oraz według mnie niewystarczająca widoczność przez szyby (szyba czołowa mogła być znacznie szersza). Pulpit sterowniczy
Nastawnik kierunku i nastawnik momentu (opis na powiększeniu)
Wyświetlacz informacji diagnostycznych GE
Przyciski, przełączniki i lampki (opis na pow.)
Elementy CA/SHP i manometry hamulcowe (opis na pow.)
Zawory hamulca Oerlikon - zespolony i dodatkowy
Przyciski i przełączniki na panelu miedzy stanowiskami
W tylnej ścianie kabiny, pomiędzy drzwiami znajduje się część modułu napędowego GE wraz z tablicą elektryczną. Tablica elektryczna na module GE
Oprócz powyższych pod oknem bocznym maszynisty zainstalowana jest umywalka. Umywalka
Po stronie pomocnika maszynisty na ścianie pionowej (wsporczej) pulpitu zlokalizowany został tachograf typu T-130P produkcji Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów - PIAP, który rejestruje parametry jazdy takie jak: prędkość, przebytą drogę, aktualny czas oraz sygnały dwustanowe z urządzeń CA /SHP. Dane te są zapisywane na elektronicznej, wymiennej karcie pamięci maszynisty. Moduł ten połączony jest z prędkościomierzem na pulpicie. Tachograf PIAP T-130P