Ruch kolejowy > Sygnalizacja kolejowa
Ogólne informacje o sygnalizatorach przytorowych
Budowa i zasilanie sygnalizatorów świetlnych
Semafory kształtowe
Semafory świetlne
Sygnalizatory powtarzające
Tarcze ostrzegawcze
Następstwo sygnałów na sygnalizatorach pociągowych
Tarcze ostrzegawcze przejazdowe
Tarcze rozrządowe
Tarcze manewrowe
Sygnały zatrzymania i zmniejszenia prędkości podawane przenośnymi tarczami
Sygnały zamknięcia toru
Sygnały podawane przez uprawniony personel (ręczne, dźwiękowe)
Wskaźniki przytorowe ogólnoeksploatacyjne
Wskaźniki zwrotnicowe
Wskaźniki na liniach zelektryfikowanych
Wskaźniki stosowane do prowadzenia ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS
Opis sygnalizacji kolejowej powstał na podstawie przepisów:
- Ie-1 (E1) "Instrukcja sygnalizacji" - zobacz instrukcję,
- Ie-4 (WTB-E10) "Wytyczne techniczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym" - zobacz instrukcję,
- Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. Nr 172, poz. 1444) z późniejszymi zmianami - zobacz rozporządzenie.