transportszynowy.pl

najobszerniejsze centrum wiedzy o transporcie szynowym po polsku

Sygnalizacja kolejowa > Wskaźniki stosowane do prowadzenia ruchu pociągów z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS

ERTMS (European Railway Traffic Management System) / ETCS (European Train Control System), czyli europejskie systemy sterowania i zapewnienia bepieczeństwa ruchu kolejowego.


Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 1 - „Zapowiedź wjazdu w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1 LS”

Oznacza miejsce zapowiedzi zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 1 LS.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 2 - „Wjazd w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1 LS”

Oznacza miejsce zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 1 LS.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 3 - „Wyjazd z obszaru ERTMS/ETCS poziomu 1 LS”

Oznacza miejsce wyjazdu z obszaru wyposażonego w system ERTMS/ETCS poziomu 1 LS.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 4 - „Zapowiedź wjazdu w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1”

Oznacza miejsce zapowiedzi zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 1.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 5 - „Wjazd w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1”

Oznacza miejsce zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 1.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 5 przed semaforem wjazdowym




Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 6 - „Wyjazd z obszaru ERTMS/ETCS poziomu 1 LS”

Oznacza miejsce wyjazdu z obszaru wyposażonego w system ERTMS/ETCS poziomu 1.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 7 - „Zapowiedź wjazdu w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1”

Oznacza miejsce zapowiedzi zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 2.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 8 - „Wjazd w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1”

Oznacza miejsce zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 2.



Kliknij aby powiększyć   
Wskaźnik W ETCS 9 - „Wyjazd z obszaru ERTMS/ETCS poziomu 1 LS”

Oznacza miejsce wyjazdu z obszaru wyposażonego w system ERTMS/ETCS poziomu 2.



Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Wskaźnik W ETCS 10 - „Wskaźnik zatrzymania ETCS”

Oznacza miejsce końca odstępu blokowego lub odcinka torowego, jako potencjalnego końca zezwolenia na jazdę w systemie ERTMS/ETCS oraz miejsce zatrzymania dla pociągu prowadzonego w trybie Odpowiedzialności Personelu (SR). Stosuje się go na końcu odstępu blokowego lub odcinka torowego stanowiącego potencjalny koniec zezwolenia na jazdę, gdy kolejny odstęp blokowy lub odcinek torowy nie jest osłonięty semaforem emitującym sygnały.