transportszynowy.pl

najobszerniejsze centrum wiedzy o transporcie szynowym po polsku

Sygnalizacja > Sygnały na taborze

Sygnał P1 "Oznaczenie czoła pociągu"
Dwa lub trzy białe światła na czołowej ścianie pojazdu.

Kliknij aby powiększyć  
Sygnał P1 (dwa światła białe)

Kliknij aby powiększyć  
Sygnał P1 (trzy światła białe)



 
Sygnał P2 "Oznaczenie końca pociągu" (świetlne / tarcze)

Dwa światła czerwone na tylnej ścianie pojazdu trakcyjnego jadącego luzem lub na tylnej ścianie ostatniego wagonu składu pociągu.
Dopuszcza się stosowanie tarcz sygnałowych końca pociągu.

Kliknij aby powiększyć  
Sygnał P2

Kliknij aby powiększyć  
Tarcza sygnału końca pociągu (odblaskowa)




   
Sygnał P3 "Oznaczenie czoła pociągu roboczego i pojazdu pomocniczego"

Dwa światła - patrząc w kierunku jazdy- prawe: czerwone, lewe: białe. Sygnał oznacza czoło pociągu roboczego lub pojazdu pomocniczego.


   
Sygnał Tb1 "Oznaczenie pojazdu trakcyjnego manewrującego"

Światło białe z przodu i z tyłu pojazdu po stronie czynnego stanowiska maszynisty. Dotyczy pojazdu prowadzonego w jeździe manewrowej. W warunkach dobrej widoczności oświetlenie nie jest wymagane.