Tramwaje >
Tabor tramwajowy >
Budowa taboru >
Opis wybranych układów i zespołów w tramwajach >
Podwozia, wózki i zestawy kołowe >
Układy oparcia i prowadzenia nadwozi > Oparcie boczne nadwozia z zastosowaniem układu hydraulicznego
W omawianym rozwiązaniu zastosowany jest układ hydraulicznego oparcia nadwozia, czyli z aktywną hydrauliczną regulacją sztywności i wysokości zawieszenia. Tego typu układy są rzadkością w taborze tramwajowym ze względu na skomplikowaną budowę. Przenoszenie sił trakcyjnych realizuje prowadnik nadwozia (cięgno trakcyjne skośne).
Poniższe fotografie przedstawiają ogólnie budowę przykładowego układu zawieszenia hydraulicznego.
Wózek napędowy sztywny tramwaju niskopodłogowego z bezpośrednim, hydraulicznym oparciem nadwozia (opis na powiększeniach)
Kliknij tutaj i zobacz opis innych przykładów oparcia bocznego nadwozi.