Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 35WE:

Wnętrze pasażerskie i kabiny:

1) Przestrzeń pasażerska:
35WE "Impuls" ma wnętrze jednoprzestrzenne, w którym zastosowano układ siedzeń podwójny (2+2) oraz typu "metro". Wydzielone zostało też miejsce dla osób niepełnosprawnych z platformami wjazdowymi w drzwiach oraz uchwyty na rowery.
Pojazdy 35WE dla SKM Warszawa nie są wyposażone w toaletę.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć    
Ogólny widok wnętrza SKM Warszawa



Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć 
Siedzenia w rejonie wysokiej podłogi



Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć    
Siedzenia składane i automat biletowy



Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Uchwyty rowerowe i miejsce dla wózków inwalidzkich.



Nad siedzeniami zamontowane są półki bagażowe. We wnętrzu zainstalowano również tablice do mocowania reklam planszowych.

Kliknij aby powiększyć  Półka bagażowa

Kliknij aby powiększyć  Tablica reklamowa


Każdy człon wyposażony jest w czworo drzwi zewnętrznych (po 2 na stronę). Zastosowano drzwi dwuskrzydłowe, odskokowo - przesuwne z napędem elektrycznym oraz funkcją indywidualnego otwierania.
Pod napędami drzwi zabudowane są liczniki systemu zliczania pasażerów.

Kliknij aby powiększyć  Drzwi pasażerskie

Kliknij aby powiększyć    Napęd drzwiowy i liczniki zliczania pasażerów

Kliknij aby powiększyć    Zewnętrzna rączka awaryjnego otwierania


Na kolumnach drzwiowych zamontowane są rączki awaryjnego otwierania drzwi, rączki hamulca bezpieczeństwa, panele systemu interkom oraz na życzenie SKM Warszawa kasowniki biletów wg wymagań ZTM Warszawa. System interkom umożliwia głosowe połączenie się z drużyną trakcyjną pojazdu (maszynistą).

Kliknij aby powiększyć    Hamulec bezpieczeństwa i panel interkom

Kliknij aby powiększyć    Awaryjne otw. drzwi i kasownik biletów


Omawiane pojazdy wyposażone są w system informacji pasażerskiej wizualnej i głosowej. Zastosowano zewnętrzne wyświetlacze trasowe LED wyświetlające napisy w kolorze pomarańczowym. We wnętrzu zamontowane są wielofunkcyjne wyświetlacze LCD oraz wyświetlacze trasowe LED - czerwone.

Kliknij aby powiększyć    Wyświetlacz trasowy zewnętrzny LED

Kliknij aby powiększyć    Monitor LCD - pod sufitem

Kliknij aby powiększyć    Monitor LCD - boczny

Kliknij aby powiększyć    Monitor LCD - ściana przedziału masz.

Kliknij aby powiększyć    Wyświetlacz trasowy wewnętrzny LED


Impulsy są też całkowicie monitorowane z funkcją rejestracji obrazu. Obraz z kamer zewnętrznych i wewnętrznych wyświetlany jest na monitorze w kabinie maszynisty. W kabinie przed szybą czołowa zamontowana jest kamera rejestrująca widok szlaku.

Kliknij aby powiększyć  Kliknij aby powiększyć    Sufit, kamera monitoringu i czerpnia klimatyzatora

Kliknij aby powiększyć    Kamera przed szyba czołową w kabinie




Pojazdy 35WE są całkowicie klimatyzowane. Ogrzewanie realizują nagrzewnice elektryczne nawiewne zamontowane wzdłuż ścian bocznych oraz układ klimatyzacyjny, który przy spadku temperatur przełączany jest w tryb grzewczy.
Kabiny posiadają niezależny od wnętrza pasażerskiego układ ogrzewania i klimatyzacji.
Oświetlenie wnętrza realizowane jest w technologii LED.

Kliknij aby powiększyć    Oprawy oświetleniowe i nadmuchy klimatyzacji

Kliknij aby powiększyć    Grzejniki pod siedzeniami



Poniżej fotofrafie z wnętrza jednostki 35WE-007 eksploatowanej przez spółkę Koleje Ślaskie:

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Ogólny widok wnętrza



Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Toaleta







2) Kabiny maszynisty:
W związku z przystosowaniem pojazdów do jazdy z prędkością 160km/h w świetle polskich przepisów kabiny maszynisty przystosowane są do dwuosobowej obsady (prędkość pow. 130 km/h). Z prawej strony znajduje się pulpit maszynisty, a z lewej pulpit pomocnika maszynisty.

Kliknij aby powiększyć    Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć    Nastawnik jazdy i hamowania

Kliknij aby powiększyć    Część środkowa pulpitu


Kliknij aby powiększyć    Nastawnik hamulca pneumat.

Kliknij aby powiększyć    Manometry i urz. dodatkowe

Kliknij aby powiększyć    Terminal diagnostyczny

Kliknij aby powiększyć    Dotykowy ekran monitoringu

Kliknij aby powiększyć    Pulpit pomocnika


Podnóżki obydwu pulpitów umożliwiają regulację wysokości.

Kliknij aby powiększyć    Podnóżek pulpitu maszynisty

Kliknij aby powiększyć    Fotel i podnóżek pomocnika


Oświetlenie kabiny wykonane jest w technologii LED z płynną regulacją jasności świecenia. Oświetlenie główne kabiny zabudowane jest w suficie. Pulpity natomiast posiadają oświetlenie zamocowane w daszkach.

Kliknij aby powiększyć    Oświetlenie główne i klimatyzacja kabiny



W kabinach zabudowane są również gniazdka elektryczne, schowek, szafka ubraniowa oraz gaśnice proszkowe.

Kliknij aby powiększyć    Schowek w kabinie

Kliknij aby powiększyć    Szafka ubraniowa

Kliknij aby powiększyć    Tablica elektryczna na tylnej ścianie kabiny

Kliknij aby powiększyć    Szyba czołowa, roleta i opisy


W kabinach pojazdu Kolei Śląskich zabudowana mała lodówka:

Kliknij aby powiększyć    Lodówka w kabinie




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Książka Gości    

©2004-2021 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl