transportszynowy.pl

najobszerniejsze centrum wiedzy o transporcie szynowym po polsku

Fotorelacja z Targów TRAKO 2013 w Gdańsku

W dniach 24-27 września 2013 roku odbyła się w Gdańsku jubileuszowa X edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO.
Ekspozycja miała miejsce na terenach Międzynarodowych Targów Gdańskich SA w nowej siedzibie Centrum Wystawienniczo Kongresowym AmberExpo przy stadionie PGE Arena.

Kliknij aby powiększyć   
Stadion PGE Arena

Kliknij aby powiększyć   
AmberExpo - MTG SA


Tabor kolejowy prezentowany był na torach wystawinniczych w ramach przystanku kolejowego Gdańsk - Stadion Expo.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   
Wystawa Taboru - Gdańsk Stadion Expo


We wszystkich halach wystawienniczych jak co roku znajdowały się stoiska firm i instytucji z branży transportu szynowego.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Wybrane stoiska wystawiennicze w halach AmberExpo podczas TRAKO 2013


Na troch ekspozycyjnych swoje pojazdy prezentowały: H. CEGIELSKI FPS, PKP INTERCITY SA, PESA Bydgosz SA, NEWAG SA, SIEMENS, SOLARIS, VOITH Turbo i VOSSLOH.
Od czwartku prezentowany był dla zwiedzających pierwszy ze składów PENDOLINO zakupionych od koncernu ALSTOM przez PKP IC.


H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezntowała przedziałowy wagon 1-ej klasy serii 166A.

Kliknij aby powiększyć 
Wagon 166A

Kliknij aby powiększyć   
Dane techniczne

Kliknij aby powiększyć   
Siedzenia w przedziałach

Kliknij aby powiększyć   
Elektroniczna tabliczka rezerwacji

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta



PKP INTERCITY SA zaprezentowały kilka wagonów pasażerskich które trafiły do floty przewoźnika w ramach ostatnich kontraktów na zakupy i modernziację taboru przy dofinansowaniu Unii Europejskiej.
Wagony były prezentowane do środy. We czwartek ich miejce zajął skład ED250-001 - Pendolino.

1) Wagon serii 156A wyprodukowany przez H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych to przedziałowy wagon pierwszej klasy.

Kliknij aby powiększyć   
Wagon 156A

Kliknij aby powiększyć   
Dane techniczne

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Przedział biznesowy

Kliknij aby powiększyć   
Przedzial 1-ej klasy

Kliknij aby powiększyć   
Korytarz

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta


2) Wagon serii 168A to zmodernizowany przez NEWAG SA jeden z 10 wagonów serii 111A klasy drugiej z bezprzedziałowym wnętrzem, przystosowanych w ramach modernziacji do obsługi podróżnych o ograniczonej możliwości poruszania się.

Kliknij aby powiększyć   
Wagon 168A

Kliknij aby powiększyć   
Dane techniczne

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze


Kliknij aby powiększyć   
Toaleta mała

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta duża - wg wymagań TSI



3) Wagon 111Arow to zmodernizowany przez firmę PESA SA wagon drugiej klasy przystosowany do przewozu rowerów.

Kliknij aby powiększyć   
Wagon 111Arow

Kliknij aby powiększyć   
Dane techniczne

Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta

Kliknij aby powiększyć   
Przedział rowerowy


4) Wagon 113Aa to zmodernziowany przez firmę PESA SA wagon barowy.

Kliknij aby powiększyć   
Wagon 113Aa

Kliknij aby powiększyć   
Dane techniczne

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Widok przestrzeni barowej


Kliknij aby powiększyć   
Kuchnia

Kliknij aby powiększyć   
Przedzial służbowy



Poniżej zdjęcia składu dużych prędkosci ED250-001 (Pendolino):

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
ED250-001


Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć   
I klasa

Kliknij aby powiększyć   
II klasa

Kliknij aby powiększyć   
Monitory i oświetlenie wnętrza

Kliknij aby powiększyć   
Indywidualne oświetlenie przy fotelach

Kliknij aby powiększyć   
Rozkładany stolik

Kliknij aby powiększyć   
Numeracja miejsc równiez w Braillu

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta

Kliknij aby powiększyć   
Wózek napędny niestety bez wychyłu



25 września odbyło się uroczyste podpisanie umowy pomiędzy PKP INTERCITY SA, a NEWAG SA na modernizację 20 lokomotywy spalinowych serii SM42.

Kliknij aby powiększyć   
Podpisanie umowy na lok. SM42



Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA zaprezentowała spalinowe zespoły trakcyjne serii Link w wersji dla województwa zachodniopomorskiego oraz w znanej z targów berlińskich wersji dla kolei niemieckich Oberpfalzbahn.
Z rodziny pojazdów elektrycznych zaprezentowany został EZT "Elf" w barwach Warmii i Mazur oraz znany też z berlina elektrowóz serii Gamma Marathon 111Ed.


SA139 (Link):

Kliknij aby powiększyć   
SA139-002 (Link)

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   
Przedział pasażerski

Kliknij aby powiększyć   
Toaleta

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty



600-003 (Link):

Kliknij aby powiększyć   
600-003 (Link)

Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze pasażerskie



EN62 (Elf):

Kliknij aby powiększyć   
EN62-001 (Elf)

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty



111Ed-001 (Gamma)

Kliknij aby powiększyć   

Elektrowóz 111Ed-001 (Gamma)




NEWAG SA zaprezentował elektryczny zespół trakcyjny 31WE "Impuls" w barwach Kolei Dolnośląskich, który pobił rekord prędkości EZT polskiej produkcji osiągając prędkość 211,6 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Kliknij aby powiększyć   
31WE-005 (Impuls)

Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze pasażerskie


Drugim zaprezentowanym pojazdem była lokomotywa typu 15D o oznaczeniu kolejowym ST48-002. To drugi egzemplarz z 30-tu zamówionych przez PKP CARGO S.A. zmodernizowanych lokomotywy spalinowych serii SM48.

Kliknij aby powiększyć   
ST48-002

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze kabiny


Spółka NEWAG Gliwcie SA zaprzentowała pierwszy polski wielosystemowy elektrowóz E4MSU "Gryffin" znany już z targów berlińskich 2012r.

Kliknij aby powiększyć 
E4MSU-001 (Gryffin)

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty



SIEMENS zaprezentował lokomotywę elektryczną serii Vectron DC w barwach DB Schenker Rail Polska S.A. To jeden z 23 sztuk jedosystemowych elektrowozów przewoźnika DBSRP, które otrzymały dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski.

Kliknij aby powiększyć   
Vectron DC

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit

Kliknij aby powiększyć   
Przedział maszynowy

Kliknij aby powiększyć   
Agregat sprężarkowy

Kliknij aby powiększyć   
Tablica pneumatyczna



SOLARIS Bus&Coach SA zaprezentował prototypowy egzamplarz trójczłonowego tramwaju dla Jeny.

Kliknij aby powiększyć   
Tramino dla Jeny

Kliknij aby powiększyć   
Tabliczka znamionowa

Kliknij aby powiększyć   
Przestrzeń pasażerska

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit motorniczego




Firmy VOITH i VOSSLOH zaprzenetowały znane już z poprzednich edycji targów lokomotywy spalinowe z przekładniami hydraulicznymi.

Kliknij aby powiększyć   
VOITH Gravita 15BB

Kliknij aby powiększyć   
VOSSLOH G6



TRAKO 2013

Międzynarodowe Targi Kolejowe

Organizator:
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA - Gdańsk - AmberExpo

www.trakotargi.pl
www.mtgsa.pl