Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Przejazdy i przejścia kolejowe:

Przejazdy i przejścia kategorii B i C:

Przejazdy i przejścia kategorii B zabezpiecza się poprzez zastosowanie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) świetlnej z dwoma lub czterema półrogatkami. (tzw. przejazdy strzeżone).


Półrogatki przy przejazdach kat. B


Kliknij aby powiększyć   
Przejazd kategorii B z samoczynną sygnalizacją przejazdową
i dwoma półrogatkami


Kliknij aby powiększyć   
Przejazd kategorii B z samoczynną sygnalizacją przejazdową
i czterema półrogatkami



Kliknij tutaj i zobacz film zamykaniu zapór na przejeździe kategorii B z czterema półrogatkami (opóźnienie przy zamykaniu strony wyjazdowej).





Przejazdy i przejścia kategorii C zabezpiecza się poprzez zastosowanie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) świetlnej bez rogatek i półrogatek. (tzw. przejazdy niestrzeżone). W związku z tym, że przejazdy kategorii C nie posiadają zapór drogowych na sygnalizatorach przejazdowych instaluje się w zależności od przejazdu znaki drogowe G-3 lub G-4 zwane krzyżami św. Andrzeja oraz znak "stop".

  Znak G-3 - przejazd niestrzeżony jednotorowy

  Znak G-4 - przejazd niestrzeżony wielotorowy


Kliknij aby powiększyć   
Przejazd kategorii C z samoczynną sygnalizacją
przejazdową na linii wielotorowej


Kliknij aby powiększyć   
Przejazd kategorii C z samoczynną sygnalizacją
przejazdową na linii jednotorowej




Kliknij aby powiększyć   
Głowica magnetoindukcyjna czujnika CTI
dla punktu oddziaływania taboru


Powyższe czujniki rozlokowane są odpowiednio przy torach kolejowych w pobliżu przejazdów z samoczynną sygnalizacją przejazdową i służą do załączania, wyłączania sygnalizacji. Poniższy schemat przedstawia przykładowe rozmieszczenie czujników przy przejedzie kategorii C na linii dwutorowej.


Rozmieszczenie czujników CTI przy przejedzie kategorii B



Rozmieszczenie czujników CTI przy przejedzie kategorii C


Na przejazdach wyposażonych w podzespoły produkowane przez zakłady Bombardiera można spotkać czujniki typu EOC.

Kliknij aby powiększyć    Skrzynka kablowa czujnika EOC

Kliknij aby powiększyć    Przyłącze kablowe szyny systemu EOC

Kliknij aby powiększyć    Łącznik szynowy systemu EOC


1.
Urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej mogą zabezpieczać ruch na skrzyżowaniu drogi z jednym lub dwoma torami szlakowymi.
Jeżeli droga przecina trzy tory, dwa szlakowe i jeden bocznicowy, to włączenie i wyłączenie sygnalizacji w przypadku jazdy pociągu po torze nie wyposażonym w urządzenia ssp powinno być dokonywane ręcznie. Ręczne i samoczynne włączenie i wyłączenie sygnalizacji powinno działać niezależnie.

2. W przypadku zabudowy urządzeń ssp na przejeździe znajdującym się w obrębie posterunku ruchu podanie sygnału zezwalającego na semaforze musi być uzależnione od włączenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

3. Na przejazdach kategorii B i C urządzenia włączające powinny być tak rozmieszczone, aby czas ostrzegania przed wjechaniem na przejazd pojazdu szynowego jadącego z największą dozwoloną prędkością wynosił co najmniej 30 sekund.
W przypadku stosowania czterech półrogatek czas ostrzegania powinien wynosić co najmniej 46 sekund.

4. Urządzenia ssp powinny działać niezależnie od kierunku zbliżania się pojazdów szynowych do przejazdu.

5. Informacje o prawidłowej i usterkowej pracy urządzeń ssp oraz o otwarciu szafy aparatowej (kontenera) powinny być przekazywane do posterunku ruchu z ciągłą obsadą.

Kliknij aby powiększyć    Szafa aparatowa urządzeń ssp przy przejedzie

Kliknij aby powiększyć    Kontener z aparaturą ssp przy przejedzie (Bombardier)



Na szlakach, gdzie występują duże prędkości kursowania pociągów dla poinformowania maszynisty o sprawności działania samoczynnej sygnalizacji przejazdowej stosuje się tarcze ostrzegawcze przejazdowe.

Kliknij aby powiększyć    Tarcza ostrzegawcza przejazdowa

Kliknij aby powiększyć    Sygnał Osp2 - urządzenia SSP sprawne


Więcej informacji na temat tarcz ostrzegawczych przejazdowych znajduje się w dziale: Ruch kolejowy => sygnalizacja...





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Książka Gości    

©2004-2021 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl