Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Tabor kolejowy - Francja:

EZT, SZT i składy push&pull regionalne:

EZT serii Z5000
to elektryczne zespoły trakcyjne siedmio lub ośmioczłonowe produkcji BOMBARDIERa produkowane od 2009 roku przystosowane do zasilania napięciem 25kV 50Hz i 1,5kV prądu stałego (dwusystemowe) o mocy 2620kW do jazdy po torach o szerokości 1435mm z prędkością maksymalną 140km/h.
Układ osi jednostki siedmioczłonowej: Bo'+2'+Bo'+Bo'+2'+Bo'+2'+Bo' i ośmioczłonowej: Układ osi: Bo'+2'+Bo'+Bo'+2'+2'+Bo'+2'+Bo'.

  Skład serii Z5000

  Skład serii Z5000

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty



EZT serii B82500
to hybrydowe, czteroczłonowe pasażerskie zespoły trakcyjne produkowane przez koncern BOMBARDIER. Pod podłogą członów skrajnych zabudowano dwa silniki spalinowe firmy MAN typu D2842 LE 606 o mocy 1324kW z przekładnią elektryczną do jazdy po niezelektryfikowanych trasach. Równocześnie pojazdy te przystosowane są do zasilania napięciem 25kV 50Hz i 1,5kV prądu stałego (dwusystemowe) z napowietrznej sieci trakcyjnej. Cztery silniki trakcyjne znajdujące się w wózkach o mocy 1900kW zasilane są przez przetwornice trakcyjne z sieci trakcyjnej, gdy pojazd porusza się po liniach zelektryfikowanych, lub z prądnicy trakcyjnej napędzanej silnikiem diesla, gdy pojazd porusza się po liniach niezelektryfikowanych.
Na dachach jednostek zabudowane są dwa połówkowe odbieraki prądu.

  82505

  82533

  82656

  82677

  X76734

  Drzwi i przedsionek

  Sprzęgnięte jednostki

  Wózek napędny

  Wózek toczny



EZT serii TER 2N NG (Z24500 i Z26500)
to piętrowe jednostki trakcyjne trójczłonowe (Z24500) i cztero lub pięcioczłonowe (Z26500), produkowane przez konsorcjum ALSTOM-BOMBARDIER od 2004 roku w ramach rodziny pociągów Coradia-Duplex. Pojazdy te przystosowane są do zasilania napięciem 25kV 50Hz i 1,5kV prądu stałego (dwusystemowe) z napowietrznej sieci trakcyjnej po torach o szerokości 1435mm i prędkości maksymalnej 160km/h.

  413



Składy push&pull serii ALSTOM DVT
to składy wagonowe typu push&pull (pchaj i ciągnij) produkcji koncernu ALSTOM. Pierwszy wagon wyposażony jest w kabinę sterowniczą, a pozostałe wagony to typowe wagony kolejowe. Do ostatniego wagonu podpinana jest lokomotywa spalinowa lub elektryczna realizująca napęd składu w zależności od kierunku jazdy jako ciągnąca lub pchająca. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwa jest jazda w obu kierunkach bez konieczności przepinania lokomotywy przy zmianie kierunku, przy jednoczesnej możliwości formowania długości składu.

  Wagon czołowy z kabiną sterowniczą

  Elektrowóz na drugim końcu składu





Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Książka Gości    

©2004-2021 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl